مدیرکل آژانس گزارش های این سازمان را غیرسیاسی مطرح کرد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری پس از جلسه شورای حکام با خبرنگاران از اعتبار گزارش های آژانس دفاع کرد.

مدیرکل آژانس گزارش های این سازمان را غیرسیاسی مطرح کرد

در این نشست خبری، گروسی خطاب به خبرنگاران گفت که گزارش آژانس براساس واقعیت های بازرسان این سازمان است و نه مسائل رسانه ای و سیاسی مطرح شده از منابع مختلف.

مدیر کل آژانس بین المللی همچنین در ارتباط با گزارش اخیر درباره ایران گفت: امیدوارم با همکاری ایران در روزهای آینده یا ساعت های آینده شرایط فعلی حل گردد.

به گفته گروسی، ما در حال بازگشایی مسائل گذشته نیستیم، اما سوالاتی داریم و امیدواریم به زودی با همکاری تهران این مساله حل گردد و برای هرگونه بحثی آمادگی داریم اما آنچه اکنون به آن احتیاج داریم دسترسی است.

به گفته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای، موردی که پیش آمده، امتناع از دادن دسترسی ذیل پروتکل الحاقی است و چیزی است که قبلاً پیش نیامده بود.مواردی بوده که قبلاً درباره دسترسی بحث شده و حل شده است اما آنچه امروز اتفاق افتاده، امتناع رسمی از دادن دسترسی است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی این سخنان را در در جریان نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد و پیش از این نشست خبری نیز در نشست شورای حکام درباره ایران گفته بود که ایران امکانات لازم برای دسترسی به دو مکان مورد درخواست برای بازدید را فراهم ننموده است.

گروسی در سخنان خود همچنین اعلام نموده بود: گزارش من درباره تائید و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه 2015)، فعالیت های مربوط به آژانس را در ایران طی چند ماه گذشته شامل می گردد و آژانس در این گزارش همچنین بعضی سوالات و ابهامات مرتبط با مواد هسته ای اعلام نشده احتمالی و فعالیت های هسته ای مرتبط در سه مکان که اعلام نشده بودند را مطرح نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 847

به "مدیرکل آژانس گزارش های این سازمان را غیرسیاسی مطرح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آژانس گزارش های این سازمان را غیرسیاسی مطرح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید