ماسک، واکسن و رعایت بهداشت، اضلاع مثلث نابودی کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن شروع شد

به گزارش مجله پیامک، با وجود کاهش آمارهای مربوط به کرونا، همچنان باید به رعایت بهداشت و تزریق واکسن کرونا توجه کرد.

ماسک، واکسن و رعایت بهداشت، اضلاع مثلث نابودی کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن شروع شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، در این چند روز که آمار های مربوط به کرونا در خراسان جنوبی رو به کاهش رفته است و تعداد فوتی ها و مبتلایان به کرونا کم شده اند، باید همچنان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایبند بود.

در کنار این ضلع طلایی، استفاده از ماسک نیز می تواند به عنوان ضلعی دیگر در ریشه کن کردن کرونا نقش ایفا نماید و به جلوگیری از شیوع این ویروس یاری بسیاری کند.

سر آخر واکسیناسیون عمومی کرونا است که کامل نماینده مثلث نابودی ویروس کرونا به شمار می رود و راهی است که می تواند در کاهش آمار ها موثر باشد.

استقبال مردم و تنوع واکسن کرونا در خراسان جنوبی

به سراغ مردم رفتیم تا در مورد تزریق واکسن کرونا از آن ها بپرسیم و جویا شویم که چه تعداد از آن ها هر دو دُز واکسن را تزریق نموده اند.

موسوی یکی از شهروندان بیرجندی حاضر در مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بیرجند می گوید: امروز برای تزریق دومین دُز واکسن کرونا مراجعه نموده ام.

او ادامه می دهد: وظیفه ما است که برای کاهش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن واکسن بزنیم و خود و جامعه را در برابر ویروس کرونا بیمه کنیم.

موسوی عنوان می نماید: دانش آموزان هم در حال تزریق واکسن هستند و استقبالشان از واکسیناسیون علیه کرونا بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید

  • تزریق واکسن پاستوکووک از امروز به دانش آموزان

این شهروند بیرجندی بیان می نماید: علاوه بر دانش آموزان، مردم در سنین مختلف به مراکز واکسیناسیون می آیند و با توجه به متنوع بودن سبد واکسن، واکسن انتخابی خود را تزریق می نمایند.

او می گوید: از آن هایی که واکسن را هنوز تزریق ننموده اند تقاضا می کنم هرچه زودتر برای انجام واکسیناسیون به مراکز بیایند تا به وظیفه خود در مورد مبارزه با کرونا عمل نمایند.

موسوی تصریح می نماید: هر کس هم که واکسن می زند باید واقف باشد که رعایت بهداشت و زدن ماسک را هم باید در دستورکار داشت و نباید از این دو موضوع نیز غافل بود.

سری هم بزنیم به اخبار مربوط به کرونا و واکسن کرونا در خراسان جنوبی.

دیروز شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: بر اساس دستورالعملی که به وسیله وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شده تزریق دُز یادآور واکسن کرونا از روز چهار شنبه 21 مهر ماه در استان شروع شده است.

او اضافه نمود: فعلا دُز یادآور واکسن کرونا برای پرسنل بهداشت و درمان و با اولویت پرسنل بیمارستانی، مراکز شبانه روزی و آزمایشگاه های نمونه گیری کرونا و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی تزریق می گردد.

شریف زاده اظهار کرد: برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا باید 6 ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا گذشته باشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی توضیح داد: سازمان بهداشت جهانی به افرادی که هر دو نوبت واکسن سینوفارم را دریافت نموده اند توصیه می نماید که دز سوم یادآور این واکسن را دریافت نمایند که هنوز ابلاغیه ای در این خصوص صادر نشده است.

او ادامه داد: از چند روز گذشته واکسن آسترازنکا برای دُز اول تزریق نمی گردد و تنها برای نوبت دوم تزریق می گردد که با ورود محموله های نو تزریق نوبت اول این نوع واکسن دوباره شروع می گردد.

شریف زاده بیان نمود: هر کدام از واکسن ها بالای 75 درصد می توانند پوشش ایمنی داشته باشند.

بعلاوه دیروز 117 بیمار نو مبتلا به کرونا به وسیله آزمایش های مولکولی و سریع در خراسان جنوبی شناسایی شدند و یک نفر دیگر هم بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرد و شمار فوت شدگان استان ناشی از کرونا به هزار و 170 نفر رسید.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1851

به "ماسک، واکسن و رعایت بهداشت، اضلاع مثلث نابودی کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک، واکسن و رعایت بهداشت، اضلاع مثلث نابودی کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید