لندن: رفع محدودیت کلاهک های اتمی، بیمه نامه است

به گزارش مجله پیامک، وزیر امور خارجه انگلیس در دفاع از برنامه هایی برای رفع محدودیت در ذخایر کلاهک های هسته ای کشورش مدعی شد که این اقدام بیمه نامه نهایی علیه تهدیدهای کشورهای متخاصم است.

لندن: رفع محدودیت کلاهک های اتمی، بیمه نامه است

به نقل از اکسپرس اند استار، در بحبوحه گزارش هایی مبنی بر تلاش بوریس جانسون برای رفع محدودیت در مورد ذخایر کلاهک های اتمی ترایدنت در گزارش بررسی منسجم، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس می گوید حفظ حداقل سطح معتبر بازدارندگی از اهمیت برخوردار است.

براساس سند فاش شده ای که به دست روزنامه گاردین رسیده است، بررسی دولت در زمینه امنیتی، دفاعی، توسعه و سیاست خارجی موجب افزایش محدودیت کلاهک از 180 به 260 مورد می شود و در واقع به سه دهه حذف تدریجی پایان خواهد داد.

این روزنامه گزارش داد، بدین ترتیب راه برای تسلیح مجدد 10 میلیارد پوندی در واکنش به تهدیدات دریافتی از جانب روسیه و چین هموار می شود.

دومینیک راب در پاسخ به اینکه چرا دولت لندن خواستار چنین افزایش بودجه ای است، به برنامه امروز رادیو 4 بی بی سی گفت: زیرا به مرور زمان با تغییر شرایط و تغییر تهدیدها، باید حداقل سطح بازدارندگی معتبر را حفظ کنیم. چرا؟ زیرا این تضمین نهایی، بیمه نامه نهایی در برابر بدترین تهدید از سوی کشورهای متخاصم است.

گفته می شود این بررسی در بخش دیگری هشدار می دهد که یک احتمال واقع بینانه وجود دارد که گروهی تروریستی تا سال 2030 یک حمله شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی یا هسته ای موفقیت آمیز را آغاز کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه یافته های این بررسی یک ساله را که به عنوان رادیکالی ترین ارزیابی مجدد جایگاه انگلیس در جهان از زمان پایان جنگ سرد شناخته می شود، به مجلس عوام ارائه می دهد.

انتظار می رود این بررسی، راه اندازی یک مرکز جدید و پیشرفته برای عملیات های مقابله با تروریسم را هم شامل شود تا واکنش پلیس و نهادهای اطلاعاتی انگلیس در صورت وقوع یک حمله ساده تر باشد. همچنین یک مرکز شرایط جدید مشابه اتاق شرایط کاخ سفید تشکیل خواهد شد.

این سند صد صفحه ای استدلال می کند که افزایش سطح محدودیت کلاهک های هسته ای با فضای امنیتی در حال ظهور و طیف روز به افزایشی از تهدیدات فناوری و دکترین کاملا منطبق است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین امروز در گفت وگو با اسکای نیوز تاکید کرد، لندن خواستار ایجاد روابط مثبت با چین است. او اما هشدار داد که دولتش رویکردی تنظیم شده با این کشور اتخاذ خواهد کرد و هرگز ایستادگی در برابر ارزش هایی چون دموکراسی، جوامع باز و حقوق بشر را کنار نمی گذارد.

دومینیک راب افزود: چنانچه ما بخواهیم رهبری در این جهان باشیم، اگر ما بخواهیم برای متحد کردن جهان به منظور مقابله با چالش هایی نظیر تغییر اقلیمی کمک کنیم... البته که باید با چین تعامل داشته باشیم.

او تاکید کرد: چین یک قدرت اقتصادی در حال ظهور است که لندن به تجارت با آن ادامه خواهد داد. با این حال، لندن هرگز به اقدامی که زیر ساخت ما، ارتباطات از راه دور ما و یا چیزی شبیه به آن را به خطر بیندازد، دست نمی زند. البته این نیازمند آن است که ما یک رویکرد تنظیم شده در قبال چین اتخاذ کنیم اما در جای ممکن، به دنبال روابطی مثبت هستیم. اما هرگز تسلیم نخواهیم شد و هرگز دست از ارزش هایمان نمی کشیم. وزیر خارجه انگلیس همچنین یادآور شد که او مسائلی نظیر نقض های حقوق بشری علیه اویغورها در سین کیانگ و نقض های پکن در اعلامیه چین - بریتانیا که جهت انتقال هنگ کنگ از بریتانیا به چین در 1997 را هموار کرد، در محافل بین المللی مطرح کرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1566

به "لندن: رفع محدودیت کلاهک های اتمی، بیمه نامه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: رفع محدودیت کلاهک های اتمی، بیمه نامه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید