فعالیت کانال سوئز از سر گرفته شد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، مقامات مسئول در کانال سوئز به از سرگیری فعالیت این کانال پس از شناورسازی کشتی به گل نشسته اورگیون خبر دادند و اعلام کردند که این کشتی حرکت کرده است.

فعالیت کانال سوئز از سر گرفته شد

سازمان کانال سوئز از بازگشت تردد در کانال سوئز پس از شناور شدن مجدد کشتی به گل نشسته اورگیون خبر داد و اینکه این کشتی با موتورهای خود در حال حرکت برای بررسی و معاینه آن است.

مهاب ممیش مشاور رئیس جمهوری مصر در امور پروژه های کانال سوئز گفت که عملیات شناورسازی با پیروزیت کامل اجرا شده است.

وی افزود: در حال حاضر عملیات جستجوی کامل کشتی با هدف اطمینان از سلامت آن و یافتن علتی که موجب به گل نشستن آن از حدود یک هفته قبل شد، جریان دارد. عملیات تخلیه کانال از کشتی هایی که در صف هستند، از امروز آغاز می شود و سه تا چهار روز زمان می برد.

ممیش گفت: مصر مسئول پرداخت غرامت خسارت های ناشی از این حادثه نیست، بلکه غرامت به عهده کشتی و مالک آن است، چرا که مسئولیت حادثه به عهده کاپیتان کشتی است، نه راهنمای کانال سوئز. ما به دنبال گرفت غرامت از شرکت مالک این کشتی برخواهیم آمد اما به شکل قضائی و پس از اطمینان از علل حادثه.

اسامه ربیع رئیس اداره کانال سوئز گفت که با انسداد کانال سوئز، بیش از 400 کشتی بین المللی در داخل آن گرفتار شده اند. بنابراین پس از پایان این حادثه و حرکت کانتینربر اور گیون، به سه و نیم روز زمان نیاز است تا این کشتی های در انتظار بتوانند حرکت کرده و به تدریج از کانال خارج شوند و به این ترتیب ترافیک کانال به حالت عادی برشود.

او گفت: با باز شدن راه، کانال 24 ساعت شبانه روز فعال خواهد بود و بلافاصله کار تخلیه کشتی ها را آغاز خواهد کرد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روز دوشنبه از عملیات پیروزیت آمیز آزاد سازی کشتی کانتینری اور گیون تقدیر کرد.

او در پیامی توئیتر نوشت: امروز مصری ها پیروز شدند به بحرانی که در کانال سوئز ایجاد شده بود پایان دهند؛ آن هم با وجود همۀ پیچیدگی های فنی این کار.

پیش تر در بامداد دوشنبه آژانس دریایی Leth که از سال 1924 میلادی در زمینه فعالیت های مربوط به ترابری در کانال سوئز فعال است، اعلام کرده بود که تیم های نجات پیروز شده اند کشتی کانتینری اور گیون که مدت یک هفته است راستا رفت و آمد در این کانال بین المللی را بسته، تا حدودی از محل خود جابجا کنند.

این پیروزیت پس از تلاش 10 قایق یدک کش همچنین خاک برداری و لایروبی چند روزۀ شن و ماسه ها از اطراف این کشتی ممکن شد.

عملیات جابه جایی این کانتینربر عظیم در حالی به نتیجه رسیده که تا روز یکشنبه دست کم 27 هزار متر مکعب شن و ماسه تا عمق 18 متر از اطراف این کشتی خاک برداری شده است.

این حادثه در بخشی از کانال روی داد که زمین سنگلاخ است.

کشتی عظیم کانتینربر اور گیون با وزن 220 هزار تن که از چین به مقصد بندر روتردام هلند در حرکت بود، از ساعات پایانی سه شنبه گذشته 23 مارس عرض کانال سوئز را مسدود کرده است.

این حادثه باعث شد تا بیش از 400 کشتی دیگر در این آبراهه بین المللی گیر کنند و قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز افزایش یابد.

علاوه بر صدها کشتی که در این کانال حبس شده اند و در انتظار بازگشایی دوبارۀ راستا هستند، دهها کشتی نیز تصمیم گرفتند قبل از ورود به این آبراهۀ کلیدی، راستا خود را تغییر دهند و با عبور از دماغه امید نیک در جنوبی ترین نقطه آفریقا و با اضافه کردن حدود دو هفته به مدت زمان سفر خود، محموله های خود را به مقصد برسانند.

حدود 12 درصد تجارت جهانی از این کانال 193 کیلومتری می گذرد، کانالی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می کند و کوتاه ترین راستا میان آسیا و اروپاست.اگر کشتی ها بخواهند با دور زدن آفریقا راستا اروپا آسیا را طی کنند دو هفته بیشتر وقت می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1570

به "فعالیت کانال سوئز از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کانال سوئز از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید