فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نشده است

به گزارش مجله پیامک، معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در ماه های اخیر هیچگاه متوقف نشده و با قدرت و گستردگی قبل در فضای مجازی دنبال می گردد.

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نشده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، نشست مجازی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت و جمعی از مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور و مدیران ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با موضوع دانشگاه اجتماعی؛ مسائل امروز، افق فردا در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید.

در ابتدای این نشست غلامرضا غفاری، با اشاره به اینکه عمده فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده دانشگاه ها در ماه های اخیر به سمت فضای مجازی رفته گفت: در ماه های اخیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نبوده بلکه صرفاً نوع فعالیت ها تغییر نموده است. عرصه فعالیت های فرهنگی با فعالیت های جمعی و داوطلبانه تعریف می گردد. کوشش ما این بود که این فعالیت های جمعی و داوطلبانه در شکل دیگر خود یعنی در فضای مجازی ادامه و استمرار داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تغییر ماهیت شکل فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در ماه های اخیر اعلام نمود: تأثیر شیوع بیماری کرونا در حوزه فرهنگی و اجتماعی همچون حوزه آموزشی مهم و تأثیرگذار بوده است. فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صورت دیگری به خودش گرفته و در فضای مجازی با قدرتی بیش از پیش ادامه پیدا می نماید.

وی در ادامه اضافه نمود: مدیران لطفاً این نکته را به یاد داشته باشید که مهر 1399 شباهتی به مهر 1398 ندارد. چه در ساحت عملی و چه در ساحت ذهنی امروز کرونا تبدیل به معیار موفقیت کشور های مختلف شده است. ما نیز باید این راستا را ادامه دهیم. برای کسب صندلی مناسب جهانی در این خصوص به تغییر فاز و بازنگری احتیاج داریم.

غفاری در خاتمه سخنان خود یادآور شد: اولین الزام در این تغییر نگرش، در نسبت با مسئله سواد رسانه ای بوده و باید همگی اطلاعات و تکنولوژی های لازم را به شکل وسیع و گسترده استفاده کنیم. در همین خصوص اندیشکده ای در فضای مجازی تشکیل شده که نقطه عطف خوبی در این زمینه می تواند باشد. حوزه فرهنگی حوزه پویایی است. باید فعالیت خود را با شرایط و وضعیتی که پیش رو داریم و با نگاهی به آینده تنظیم کنیم. نکته خاتمهی اینکه نهاد دانشگاه نهادی فرهنگی است و اگر این هستی را از آن بگیریم می گردد مؤسسه ای شبیه دیگر مؤسسات موجود در بازار.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1032

به "فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها تعطیل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید