عمران خان در کشمیر: اقدامات هند مواضع قبلی پاکستان را تقویت کرد

به گزارش مجله پیامک، نخست وزیر پاکستان گفت: اقدامات هند در کشمیر موضع پاکستان درباره استقلال و ادامه مسیری که گذشتگان شروع نموده بودند را تقویت کرد.

عمران خان در کشمیر: اقدامات هند مواضع قبلی پاکستان را تقویت کرد

به گزارش دفاتر منطقه ای خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز به مناسبت روز استقلال این کشور به مظفر آباد مرکز کشمیر پاکستان سفر کرد.

وی در سخنرانی برای اعضای مجلس کشمیر آزاد با تبریک شروع هفتاد و سومین روز استقلال این کشور به پاکستانی های داخل و خارج از مردم درخواست کرد برای پیشرفت و آبادانی کشور با هم متحد شده وی را همراهی نمایند.

وی از مردم خواست نقش خود را برای ایجاد یک کشور اسلامی بر اساس دولت پیامبر در مدینه ایفا نمایند.

خان گفت: اقدامات هند در کشمیر موضع پاکستان درباره استقلال و ادامه مسیری که گذشتگان شروع نموده بودند را تقویت کرد.

بمابراین گزارش، عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز امروز هنگام به احتزاز درآوردن پرچم این کشور در مراسم روز استقلال گفت: اگر مجبور شویم با هند بجنگیم این جنگ بر سراسر دنیا تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد هرگز خواستار جنگ نیستیم اما اگر مجبور شویم چیزی برای از دست دادن نداریم.

علوی گفت: پاکستان ضعیف نیست اما سعی دارد به وسیله دیپلماتیک و مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد بحران کشمیر را حل نماید.

از سوی دیگر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست ویژه برای کشمیر شد.

قریشی اعلام نمود که ملیحه لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره کشمیر را پیگیری خواهد نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد: قبل از اقدام برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه با چین به توافق رسیده ایم.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 286

به "عمران خان در کشمیر: اقدامات هند مواضع قبلی پاکستان را تقویت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان در کشمیر: اقدامات هند مواضع قبلی پاکستان را تقویت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید