بایدن: آمریکا و چین باید درباره روابط آینده صریح باشند

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: معاون رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه تاکید نمود که واشنگتن و پکن باید در مورد روابط آینده خود صادق و صریح باشند.

بایدن: آمریکا و چین باید درباره روابط آینده صریح باشند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی ضمن خوشامدگویی به هیات چینی که برای شرکت در مذاکرات راهبردی و مالی سالیانه به واشنگتن سفر نموده اند، توضیح داد که چین باید در مورد همه مذاکرات مهم بین المللی، مشارکت داشته باشد.

بایدن به مقام های چینی هشدار داد که آبراه های دنیا باید برای تجارت و بازرگانی، همیشه باز باشد. معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: من معتقدم که موفقیت آینده چین و نفوذ دنیای آن مستقیما با این مساله پیوند خورده است که چین مانند یک سهامدار مسئول دنیای عمل کند. برای دستیابی به این هدف باید به دنبال راه های جدیدی برای همکاری باشیم، حتی در شرایطی که به دنبال مدیریت رقابت آینده هستیم.

بایدن در ادامه ضمن هشدار نسبت به اختلافات مرزی چین با کشورهای همسایه بر سر مالکیت دریای جنوبی و شرقی چین، گفت: آبراه های دنیا باید برای تجارت و بازرگانی باز و حفاظت شده باشد.

بایدن تاکید نمود: کشورهای مسئول به قوانین بین المللی احترام می گذارند و برای باز نگهداشتن خطوط بین المللی دریایی، همکاری می نمایند.

چین و آمریکا بر سر ادعاهای مطرح شده از سوی پکن در مورد مالکیت دریای جنوبی چین اختلاف نظر شدیدید دارند و واشنگتن بارها خواهان متوقف شدن ساخت جزیره های مصنوعی توسط چین شده است.

ایالات متحده آمریکا بارها نگرانی خود را نسبت به افزایش اقدامات تحریک آمیز چین در دریای جنوبی چین اعلام نموده است و اکنون میخواهد تا سلاح های پیشرفته نظامی خود از جمله جدیدترین ناوشکن رادارگریز خود را در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر کند.

ادعاهای مطرح شده کشورهای منطقه در مورد مالکیت دریای جنوبی چین به تنش ها دامن زده است. چین بارها نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی آسیا اقیانوسیه هشدار داده و بر این باور است که دخالت های آمریکا به ضرر ثبات منطقه خواهد بود.

این بخشی از سیاست آمریکا برای برقراری توازن قدرت در منطقه به شمار می رود. آمریکا به کشورهای منطقه قول داده است تا پیشرفته ترین زیردریایی ها، هواپیماهای شناسایی و ناوشکن های رادارگریز را در منطقه مستقر کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 639

به "بایدن: آمریکا و چین باید درباره روابط آینده صریح باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: آمریکا و چین باید درباره روابط آینده صریح باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید