صدور کارت واکسن دیجیتال برای متقاضیان سفرهای خارجی

به گزارش مجله پیامک، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افرادی اطلاع داد که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند.

صدور کارت واکسن دیجیتال برای متقاضیان سفرهای خارجی

بنا بر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افرادی که قبلا واکسن کرونا دریافت نموده اند و قصد سفر به خارج از کشور را دارند، قادر خواهند بود تا با مراجعه به سامانه کارت واکسن وزارت بهداشت، نسبت به دریافت کارت واکسن حاوی QRCode اقدام نمایند. آدرس اینترنتی دریافت کارت دیجیتال واکسن حداکثر یک روز پس از ثبت نام به افراد پیامک می گردد.

متقاضیان در هنگام ثبت نام باید نسبت به ورود دقیق اطلاعات گذرنامه شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه اقدام نمایند؛ چراکه در صورت عدم تطبیق مندرجات کارت واکسن و گذرنامه، ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری گردد.

وزارت بهداشت از چندی پیش در نظر دارد تا با ایجاد هماهنگی لازم با نیروی انتظامی، تبادل اطلاعات گذرنامه را به صورت اتوماتیک انجام دهد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد؛ بنابراین پیشنهاد می گردد اگر طی دو هفته آینده قصد مسافرت خارج از کشور ندارید، تا راه اندازی کامل سامانه صبر کنید.

منبع: کجارو / اقتصادآنلاین
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1985

به "صدور کارت واکسن دیجیتال برای متقاضیان سفرهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور کارت واکسن دیجیتال برای متقاضیان سفرهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید