ریلمی پد 5G ممکن است با نسخه های مختلفی از تراشه اسنپدراگون معرفی گردد

به گزارش مجله پیامک، طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، تبلت ریلمی پد 5G احتمالاً به زودی در اختیار کاربران علاقمند به این برند قرار می گیرد. به همین دلیل افشاگری های اخیر نشان می دهند که این تبلت ممکن است با پردازنده های متفاوت از شرکت کوالکام روانه بازار تبلت های هوشمند گردد. در ادامه به آنالیز اطلاعاتی که اخیراً در خصوص ریلمی پد 5G منتشر شده خواهیم پرداخت.

ریلمی پد 5G ممکن است با نسخه های مختلفی از تراشه اسنپدراگون معرفی گردد

ریلمی یکی از شرکت های پیروز در زمینه فراوری محصولات هوشمند به شمار میرود که در ابتدا بیشتر در چین و این روزها در کشورهای بیشتری از جمله کشور ما محصولاتش را به فروش می رساند. این شرکت چینی که گجت های هوشمند زیادی در دسته های مختلف در بازار دارد، برای تقویت زیست بوم خود میخواهد از تبلت نو ریلمی پد 5G در آینده نزدیک رونمایی و آن را در اختیار کاربرانش قرار دهد. به همین دلیل، یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station نیز اشاره نموده که این تبلت قرار است به زودی رونمایی گردد. نکته جالبی که در رسانه های خبری مطرح شده، این است که این تبلت احتمالاً با تراشه های مختلفی روانه بازار خواهد شد.

از تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام به عنوان یکی از تراشه های احتمالی ریلمی پد 5G یاد می گردد. باید خاطر نشان کنیم اسنپدراگون 870 یک پردازنده هشت هسته ای محسوب می گردد که مجهز به یک هسته با فرکانس کاری 3.19 گیگاهرتزی، سه هسته با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته با حداکثر سرعت 1.80 گیگاهرتز است. در کنار این تراشه، پردازنده گرافیکی Adreno 650 نیز وظیفه پردازش تصاویر را در این محصول عهده دار خواهد بود. این نسخه از ریلمی پد 5G احتمالاً از یک نمایشگر LCD با رزولوشن 2K بهره خواهد برد. گفته می گردد که منبع تغذیه این تبلت را یک باتری با ظرفیت 8360 میلی آمپر ساعت تشکیل می دهد. باید اشاره کنیم که هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات دوربین و سرعت شارژر این تبلت نو منتشر نشده، اما شایعه شده که ریلمی پد 5G همراه با یک قلم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این افشاگر در ادامه به نسخه دیگری از این تبلت اشاره نمود که از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده احتمالی خود بهره خواهد برد. بد نیست اشاره کنیم از زمانی که اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی گردید تا به امروز شاهد انتشار خبرها و شایعاتی در رابطه با مدل پلاس آن بودیم. مدل استاندارد را سامسونگ فراوری می نماید و اصلا هم عملکرد آن مورد قبول کوالکام قرار ندارد. مدل پلاس را اما قرار است TSMC و با لیتوگرافی 4 نانومتری خود فراوری کند که کیفیت کار خود را در فراوری تراشه های اپل و دایمنسیتی 9000 نشان داد. همین موضوع سبب شد حدس هایی شکل بگیرد مبنی بر اینکه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس گرمای زیادی فراوری نمی نماید و عملکرد بهتری در مقایسه با مدل استاندارد خود، به نمایش می گذارد، در حالی که قدرت پردازشی و احتمالا گرافیکی بیشتری را هم ارائه خواهد داد.

گزارش های نو تأیید می نمایند که اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس احتمالاً در نیمه دوم سال 2022 روانه بازار خواهند شد. گفته می گردد که ماه مه (ماه جاری) زمان احتمالی رونمایی از این تراشه خواهد بود، بنابراین اواسط یا اواخر بهار باید شاهد رونمایی از این محصول و بعلاوه رونمایی از محصولات مجهز به این تراشه باشیم. متاسفانه هیچ اطلاعات دیگری در خصوص نسخه با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس این تبلت در دسترس نیست. اما ممکن است ریلمی پد 5G در بازار چین با نام ریلمی پد Master Explorer Edition در اختیار کاربران قرار بگیرد.

باید خاطر نشان کنیم که شرکت ریلمی سال گذشته کار خود در بازار تبلت های هوشمند با معرفی ریلمی پد مجهز به پردازنده مدیاتک Helio G80 به همراه 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافطه داخلی شروع کرد. در ماه آپریل سال 2022، این شرکت تبلت ریلمی پد مینی را با تراشه Unisoc Tiger T616 و باتری 6400 میلی آمپر ساعتی در بعضی از بازارها نظیر فیلیپین و هند به کاربرانش معرفی کرد. از آن جایی که مدیرعامل ریلمی یعنی آقای Madhav Sheth وجود ریلمی پد 5G را تأیید نموده، به نظر می رسد که این محصول به غیر از چین در بازارهای جهانی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2075

به "ریلمی پد 5G ممکن است با نسخه های مختلفی از تراشه اسنپدراگون معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلمی پد 5G ممکن است با نسخه های مختلفی از تراشه اسنپدراگون معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید