رم: واشنگتن جاسوسی از کشورهای همپیمان را متوقف می نماید

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا کوشش می نماید به جاسوسی از ارتباطات الکترونیکی سازمان های و شهروندان کشورهای همپیمان ایالات متحده، سرانجام دهد.

رم: واشنگتن جاسوسی از کشورهای همپیمان را متوقف می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال، انریکو لتا روز چهارشنبه اظهار داشت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در راستای سرانجام دادن به شنود (آژانس امنیت ملی آمریکا) از سازمان ها و شهروندان دولت های همپیمان واشنگتن کوشش می نماید.

خبرگزاری ایتالیایی أانسا نوشت، لتا در نطقی در جلسه مجلس ایتالیا درباره موضوع جاسوسی، گفت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا به او متذکر شده است که اوباما می کوشد به اقدامات در زمینه شنود ارتباطات الکترونیکی نهادها و شهروندان کشورهای همپیمان ایالات متحده سرانجام دهد.

لتا با تأکید بر اینکه دولت آمریکا تضمین هایی درباره عدم نظارت هدفمند بر فعالیت های ایتالیا داده ست، اضافه کرد: لازم است در روابط آمریکا- ایتالیا شفاف سازی گردد.

نخست وزیر ایتالیا گفت سازمان اطلاعاتی این کشور تأکید نموده است که عملیات شنود آمریکا هیچ کدام از اسرار دولت ایتالیا و سفارت های آن را کشف ننموده است.

انریکو لتا در حالی این سخنان را بیان کرد که رسانه ها در گزارش های خود آمریکا و انگلیس را به پایش شبکه تلفن ایتالیا با هدف جاسوسی از دولت و شرکت های این کشور متهم نموده بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 457

به "رم: واشنگتن جاسوسی از کشورهای همپیمان را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم: واشنگتن جاسوسی از کشورهای همپیمان را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید