رخشانی مهر: تخریب فضای آموزشی نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر کوشش برای حفظ و نگهداری مدارس قدیمی به عنوان یک اثر فرهنگی تاکید نمود.

رخشانی مهر: تخریب فضای آموزشی نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر روز دوشنبه درسفر به شرق مازندران ضمن بازدید از پروژه های در حال ساخت شهرستان های گلوگاه، بهشهر و نکاء چند پروژه آموزشی را کلنگ زنی و افتتاح کرد.

رخشانی مهر در حاشیه بازدید از پروژه های آموزشی و پرورشی دارالفنون حضرت رقیه(س)، مدرسه شهید زاهدی و طرح ملی استخر دانش آموزی شهرستان گلوگاه بر رفع موانع تکمیل این پروژه ها تاکید نمود و گفت: برای پروژه استخر شنای دانش آموزی این شهرستان تا به امروز بیش از 17 میلیارد ریال هزینه شده است و به زودی با تامین اعتبار لازم این پروژه نیز معین تکلیف می گردد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین مدرسه ابتدایی شش کلاسه راه روشن فردا را در روستای قلعه انتها گلوگاه افتتاح کرد. این مدرسه با مشارکت خانواده نیکوکار زنده یادمحمدحسین رحمانیبا زیربنای 620 متر مربع و در زمینی به مساحت یک هزار و 750 مترمربع با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با حضور در شهرستان بهشهر مدرسه هشت کلاسه شاهد با مشارکت بانو همتی و مجتمع پژوهش سرای دانش آموزی خورشید را افتتاح کرد و کلنگ ساخت مدرسه شش کلاسه شهرک امام خمینی (ره) بهشهر را که با مشارکت بنیاد برکت ساخته خواهد شد بر زمین زد.

در ادامه با حضور رخشانی مهر در شهرستان نکا عملیات ساخت دبیرستان شش کلاسه مولوی که از محل طرح های تخریب و بازسازی است، شروع شد.

ضرورت حفظ و نگهداری مدارس قدیمی

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور عصر دوشنبه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه مازندران گفت: یک فضای آموزشی جدا از کاربری تعلیم و تربیت دارای روح و خاطرات چندین نسل است که هویت آموزشی هر منطقه محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه یک فضای آموزشی تازه تاسس حداقل باید 70 سال عمر کند تاکید نمود: ادارات آموزش وپرورش متولی اصلی نگهداری فضاها هستند، متاسفانه در کشور ما پس از چند دهه اصرار بر تخریب به عنوان تنها راهکار برای رفع کردن مسائل فضای آموزشی مطرح میگردد که باید این تفکر به سمت ارتقای فرهنگ نگهداری و بازسازی و بهسازی تغییر کند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در همه جای جهان فضای آموزشی همچون میراث فرهنگی حفظ و نگهداری می گردد؛ تخریب را آخرین راهکار توصیف کرد و گفت: همه باید بدانند که تخریب فضای آموزشی همانا نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است و کوشش ها باید معطوف به حفظ و نگهداری فضای آموزشی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید نمود: چنانچه مسائل فرسایندگی فضای آموزشی ناشی از مصالح است باید این مسائل احصا شده و نوسازی مدارس مکلف به اصلاح آن است.

در ادامه شرایط پروژه های درحال ساخت مناطق مورد نظر آنالیز و تصمیمات لازم جهت تسریع در عملیات اجرایی پروژه ها اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1525

به "رخشانی مهر: تخریب فضای آموزشی نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخشانی مهر: تخریب فضای آموزشی نابودی خاطرات و هویت چندین نسل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید