درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق

به گزارش مجله پیامک، بعضی احزاب سیاسی عراق در مذاکره با نخست وزیر مکلف به او پیشنهاد داده اند که دو پست جدید را به کابینه اضافه کند تا فرایند تقسیم پست ها میان احزاب تسهیل گردد.

درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع مطلع سیاسی در عراق گفت که بعضی احزاب سیاسی این کشور بدون اطلاع از سایر احزاب، در حال مذاکره با مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق هستند و از او می خواهند که دو پست جدید به کابینه خود اضافه کند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، این گروه های سیاسی به الکاظمی به طور تلویحی اعلام نموده اند که با این ترکیب کابینه، نمی تواند رأی اعتماد مجلس را کسب کند و به همین دلیل در حال تحمیل شروط خود بر وی هستند.

این منبع اضافه نمود: گروه های سیاسی مذکور از نخست وزیر مکلف می خواهند که پست های سرویس اطلاعات عراق و ریاست دفتر و دبیر کلی نخست وزیری را نیز وارد حلقه مذاکرات کند و پست معاونت نخست وزیری در امور امنیتی و معاونت نخست وزیر در امور انرژی و اقتصاد را در چارچوب ایجاد پست های بیشتر در کابینه و تسهیل توزیع پست ها میان احزاب سیاسی به کابینه اضافه کند.

وی توضیح داد که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه، برای انتخاب وزرای کشور و دفاع نیز با چالش و تنش روبرو است و احزاب سیاسی برای تصدی این پست ها با یکدیگر رقابت می نمایند.

این در حالی است که پیشتر گفته می شد، الکاظمی به همه گروه های سیاسی ابلاغ نموده که اختیار کامل انتخاب وزرای این دو پست بر عهده شخص اوست و کسی حق دخالت در آنها را ندارد.

نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق همچنان در کوشش است تا ترکیب کابینه خود را نهایی کند، اما بعضی به طور تلویحی از احتمال عدم رأی اعتماد به او و کابینه اش به دلیل عدم رضایت از ترکیب این کابینه، سخن به میان می آورند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 965

به "درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست افزودن دو پست جدید به کابینه دولت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید