داستانی تازه از نیروی اهریمنیِ او بعد از سال ها ، لایرا و اهریمنش عظیم می شوند

به گزارش مجله پیامک، داستانی قدیمی و دیده نشده از ماجراجویی لایرا و تجلی یا دیمنش پنتالایمون، اثر فیلیپ پولمن پاییز سال جاری منتشر می گردد.

داستانی تازه از نیروی اهریمنیِ او بعد از سال ها ، لایرا و اهریمنش عظیم می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، فیلیپ پولمن بیش از یک دهه پیش این داستان را در ارتباط با سه گانه نیروی اهریمنی اش His Dark Materials نوشت و قصد نداشت آن را منتشر کند. با این وجود این داستان پاییز سال جاری منتشر می گردد.

سرپنتین یا مارپیچ، که ماه اکتبر منتشر می گردد، داستان بازگشت لایرا سیلورتانگ به ترولسند شهری در سرزمین های شمالی و دوردست است که نخستین بار در اولین ماجراجویی ها برای دیدن نورهای شمالی، با خرس زرهی به نام لورک برنیسن و هوانوردی به نام لی اسکورسبی به آن جا سفر نموده بود. این داستان بلند، بعد از انتها سه گانه نیروی اهریمنی اش و پیش از سه گانه جدید او نوشته شده است. در این داستان لایرا و تجلی حیوانی یا دیمونش Demon با نام پنتالایمون عظیمتر و کمی عاقلترند و به دنبال پاسخی برای موقعیت شوک آور و تکان دهنده -امکان جدا شدن افراد و تجلی شان از هم- به یاری جادوگری به نام دکتر لانسلیوس هستند.

  • نیروی اهریمنی اش و ماجراجویی در دنیا های موازی | در دنیا پولمن غوطه ور شوید

پولمن این داستان را برای حراج خیریه ای در سال 2004 به سفارش تئاتر ملی نوشت و از نمایش آن مبلغ قابل توجهی برای خیریه جمع آوری شد. پولمن در جواب اینکه چرا داستان را الان منتشر می نماید می گوید: به دلیل جلو رفتن ماجراهای سه گانه جدید به نام کتاب غبار The Book Of Dust به خصوص بعد از داستان Secret Commonwealth جلد دوم این سه گانه، ما می بینیم که لایرا عظیم شده و تغییراتی در رابطه او و تجلی اش را شاهد هستیم که در کتاب سپیده شمالی مقدمه این رابطه توضیح داده شد.

او ادامه می دهد: وقتی این داستان را می نوشتم، تصوری از اینکه سه گانه دیگری هم قرار است بنویسم نداشتم. سه گانه ای که در آن لایرا را به عنوان یک عظیمسال به تصویر بکشم. اما لایرا و دنیای او هرگز من را تنها نگذاشتند. وقتی صحبت از روابط انسانی است، میلیون ها رشته نامرئی ما را به گذشته مان و چیزهایی که نمی توانیم تصور کنیم وصل می نماید. و جدا از این ها امیدوارم این کتاب ها انسان بودن و زنده بودن را به یاد بیاورد.

سه گانه نیروی اهریمنی اش سپیده شمالی، خنجر ظریف و دوربین کهربایی که جلد اولش 25 سال پیش نوشته شد، بیش از 17.5 میلیون نسخه در دنیا فروخته شده و به 40 زبان ترجمه شده است. کتاب اول این مجموعه به عنوان بهترین رمان کودک در بریتانیا برنده مدال کارنگی در سال 1995 شده است. کتاب دوم، خنجر ظریف، دو جایزه Whitbread Prize را از آن خود کرد. همچنین این مجموعه برنده جایزه کتاب بچه ها گاردین شده است.

17 سال بعد از سه گانه نیروی اهریمنی اش، پولمن ماجراهای لایرا را در سه گانه کتاب غبار دنبال کرد. در جلد اول این سه گانه لایرا کودک است و در جلد دوم، ما داستان لایرای عظیمسال را می خوانیم. جزئیات جلد سوم که منتشر نشده، هنوز فاش نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1120

به "داستانی تازه از نیروی اهریمنیِ او بعد از سال ها ، لایرا و اهریمنش عظیم می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "داستانی تازه از نیروی اهریمنیِ او بعد از سال ها ، لایرا و اهریمنش عظیم می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستانی تازه از نیروی اهریمنیِ او بعد از سال ها ، لایرا و اهریمنش عظیم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید