خبر خوش مجلس درباره حقوق بازنشستگان ، حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان می گردد

به گزارش مجله پیامک، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در پیشنهادات برنامه هفتم توسعه، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را آوردیم که بر اساس آن باید حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان هم رتبه شان گردد.

خبر خوش مجلس درباره حقوق بازنشستگان ، حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان می گردد

به گزارش خبرنگاران، ولی اسماعیلی با تأکید بر ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: بعضی از کمیسیون های مجلس از جمله کمیسیون اجتماعی در جریان آنالیز لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادند که همسان سازی حقوق بازنشستگان در قالب یک حکم در این برنامه گنجانده گردد.

وی بیان نمود: ما هم این پیشنهاد را به کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه دادیم، مبنی بر اینکه حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان هم رده و رتبه آنان گردد و سازوکاری در نظر می گیریم که حتماً این موضوع عملیاتی گردد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این حکم قانونی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه ششم توسعه نیز آمده بود اما آن طور که باید و شاید اجرایی نشد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در جریان آنالیز لایحه برنامه هفتم توسعه در پی آن هستیم سازوکاری را در نظر گیریم تا در صورت تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، این موضوع ضمانت اجرا هم داشته باشد و در صورتی که دستگاهی ترک فعل کند و به وظایف خود در اجرای این قانون عمل نکند، با آن دستگاه برخورد گردد.

اسماعیلی تأکید کرد: ما حتماً بازه زمانی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم توسعه تعیین می کنیم و باید تعیین گردد که طی پنج سال قرار است در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا برسیم.

وی گفت: برنامه هفتم توسعه قطعاً با 6 برنامه قبلی توسعه کشور تفاوت خواهد داشت و مجلس در پی آن است که این برنامه کارآمدتر و قابل اجراتر باشد و تدابیری اتخاذ گردد که دستگاه ها ملزم به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه شوند و اگر به آن عمل نکنند، با آنان برخورد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2273

به "خبر خوش مجلس درباره حقوق بازنشستگان ، حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش مجلس درباره حقوق بازنشستگان ، حقوق بازنشستگان معادل 90 درصد حقوق شاغلان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید