جدال سرسخت مجلس سنای آمریکا با روبو کال ، جریمه 10 هزاردلاری برای تماس های اتوماتیک

به گزارش مجله پیامک، روبو کال یا تماس اتوماتیک در ایالات متحده به سختی مجازات خواهد شد. این موضوعی است که از سوی مجلس سنا در حال پیگیری است.

جدال سرسخت مجلس سنای آمریکا با روبو کال ، جریمه 10 هزاردلاری برای تماس های اتوماتیک

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب همه کاربران مخابرات حداقل یک بار با روبوکال روبرو شده اند. منظور از روبوکال، تماس های اتوماتیکی است که با اهداف تبلیغاتی، خبری و ... بدون خواست و رضایت مخاطب با او گرفته می گردد.

این تماس ها اغلب برای مخاطبان ناخوشایند است و بدترین بخش ماجرا این است که گاهی هزینه ای ناخواسته نیز به کاربران تحمیل می نماید. اما به نظر می رسد دوران روبوکال های مزاحم در ایالات متحده رو به خاتمه است. چرا که مجلس سنا یک لایحه نو را در دست آنالیز دارد که می تواند به ازای هر تماس ناخواسته شرکت های موسوم به روبو کالر را تا 10 هزار دلار جریمه کندو

به نظر می رسد انتها دموکرات ها و جمهوری خواستار مجلس سنای ایالات متحده می توانند حداقل در یک مورد توافق نمایند؛ شرایط روبوکال و هرزنامه ها کاملا از دست رفته است.

سناتور اد مارکی، از حزب دموکرات و سناتور جان تونی، از حزب جمهوری خواستار روز آدینه، یک لایحه را به مجلس سنا ارائه کردند که میخواهد مجازات هایی را برای تماس های غیرقانونی روی گوشی ها معین نموده و مانع از توسعه این تماس ها گردد.

بر اساس این قانون نو، مجازات روبوکال ها از 1500 دلار برای هر تماس تا 10 هزاردلار افزایش می دهد و اجازه می دهد تا کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اقدام به جریمه هایی سنگین برای این شرکت ها کند.

اگر این قانون تصویب گردد، تمامی سرویس دهندگان خدمات تلفن همراه احراز هویت می شوند تا تماس های غیرقانونی فیلتر شوند.

البته بعضی از سناتورها معتقدند که این قوانین نیز برای مبارزه کامل با کلاهبرداری ناکافی است و باید راهکارهایی بیشتر برای این موضوع اتخاذ کرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2182

به "جدال سرسخت مجلس سنای آمریکا با روبو کال ، جریمه 10 هزاردلاری برای تماس های اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال سرسخت مجلس سنای آمریکا با روبو کال ، جریمه 10 هزاردلاری برای تماس های اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید