خبرنگاران وزیر نیرو: امسال250 پروژه آب و برق به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله پیامک، تهران - خبرنگاران - وزیر نیرو گفت: تا سرانجام امسال 250 پروژه در صنعت آب و برق با 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در 31 استان به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران وزیر نیرو: امسال250 پروژه آب و برق به بهره برداری می رسد

رضا اردکانیان سه شنبه شب در گفت وگویی اضافه نمود: امسال 9 سد پس از آبگیری در 8 استان افتتاح می گردد و همزمان با آن 54 هزار هکتار شبکه آبیاری، 12 تصفیه خانه آب و 18 تصفیه خانه فاضلاب نیز تا خاتمه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا خاتمه امسال 2 هزار کیلومتر خط انتقال آب به بهره برداری می رسد، گفت: در صورتی که همانند سالهای گذشته مردم با مدیریت آب و برق درمصرف آن صرفه جویی نمایند، تابستان امسال را بدون تنش آبی پشت سر می گذاریم.

وزیر نیرو اعلام کرد: در صورتی که مردم با وزارت نیرو و در مصرف آب و برق همراهی نمایند امسال در تابستان تنش آبی نخواهیم داشت هر چند که امسال در برخی استان ها با کاهش بارش و در برخی استانها با افزایش بارشها روبرو بودیم.

اردکانیان با بیان اینکه امسال 128 پروژه در بخش آب و آبفا و 118 پروژه در بخش برق و انرژی افتتاح می گردد گفت: در سال جهش فراوری افتتاح این 250 پروژه هدف عظیم وزارت نیرو است.

وی بیان نمود: احداث و بهره برداری از 18 واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت 3044 مگاوات در 13 استان و تکمیل و بهره برداری از 322 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر سرمایه گذاری شده توسط بخش خصوصی در 21 استان از دیگر طرح های وزارت نیرو در سال جهش فراوری است.

وی یادآورشد: احداث 1968 کیلومتر خط انتقال و پست های توزیع در 31 استان و بهره برداری از 259 مگاوات نیروگاه در مقیاس کوچک در 10 استان از دیگر طرح های این وزارتخانه در امسال است.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه امسال در مجموع 305 میلیمتر در سال آبی بارش در کشور وجود داشته است، اظهارداشت: در طی 7 سال گذشته به طور متوسط هر یک ماه یک تصفیه خانه وارد مدار شده است که بخش قابل توجهی از سرمایه گذاریهای آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

اردکانیان به برکت دریافت بهای آب و برق از مردم اشاره نمود و اضافه نمود: در حال حاضر خانواده عظیم صنعت آب و برق شامل بخش دولتی و خصوصی است و هم اکنون بخش زیادی از سرمایه گذاریها در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام می گردد.

وی اظهارداشت: ما به دنبال تامین آب و برق در تمام شهرها و روستاها در کشور هستیم و آمارها نشان می دهد در این زمینه در خدمت رسانی به مردم شرایط مناسبی داریم.

وزیر نیرو توضیح داد: در سال 57 فقط 12 درصد جمعیت روستایی کشور به آب دسترسی داشتند، اما هم اکنون 82.5 درصد جمعیت روستایی از آب مناسبی بهره مند هستند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان نمود: در سال 92 تنها یک میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب مناسب برخوردار بودند، اما هم اکنون 8 میلیون نفر به آب مناسب دسترسی دارند و تا خاتمه دولت تعداد آن به 10 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه ضمن تبریک شروع به کار مجلس یازدهم یادآورشد: وزارت نیرو در چارچوب سیاست های کلان دولت، مشتاق همکاریهای خوبی با نمایندگان مجلس است و امیدواریم با ارائه راهکارهای متنوع بتوانیم آب و برق مورد احتیاج مردم را تامین کنیم.

اردکانیان اضافه نمود: خوشبختانه وزارت نیرو به پیشواز همکاری های خود به مجلس یازدهم رفته و حتی یک مجموعه کامل در راستای جهش فراوری و اصلاح رویه ها تهیه و آن را در اختیار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قرار داده است ، زیرا ما معتقدیم می توانیم تمام برنامه های وزارت نیرو را با یاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اجرایی کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1059

به "خبرنگاران وزیر نیرو: امسال250 پروژه آب و برق به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر نیرو: امسال250 پروژه آب و برق به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید