خبرنگاران همایش ادبی فرهنگ عاشورا در ادبیات ترکمن برگزار شد

به گزارش مجله پیامک، گرگان - خبرنگاران - همایش ادبی فرهنگ عاشورایی در زبان و ادبیات ترکمن شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و فرهنگ دوستان گلستان در سرسرای فخرالدین اسعد گرگان برگزار گشت.

خبرنگاران همایش ادبی فرهنگ عاشورا در ادبیات ترکمن برگزار شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران در این مراسم که نفرات برتر همایش شعر، مقاله و داستان خود را برای حاضران خواندند در بخش شعر ترکمن محمد شیر محمدلی از آق قلا به عنوان نفر اول معرفی گشت.

همچنین نعمان نظری قوجق از نگین شهر و عبدالخالق آدمی از گنبد به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش مقاله دکتر اراز محمد سارلی نفر اول، دکتر ستار بردی فجوری دوم و شریفه جرجانی و لطیف ایزدی مشترکا عنوان سوم را از آن خود کردند.

در حوزه نقاشی هم آی سن رئوفی نفر اول، الهه یوسفی دوم و مائیده نظری و محمد رسول نظری مشترکا سوم شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان طی سخنانی در این مراسم گفت: قوم ترکمن جلوه ای بدیع، کم نظیر، چشم نواز و دل انگیزی از آثار ادبی و هنری در صنعت و ادبیات دارد و فولکلور غنی آنها بوفور دیده می شود.

عادله کشمیری با تسلیت اربعین حسینی اضافه کرد: مردان و زنان ترکمن با آداب و سنن خاص خود در کنار شیعیان برای حضرت ابا عبدالله الحسین عزاداری می کنند.

وی بیان داشت: بیش از 52 اثر متعلق به شاعران اهل بیت (ع) از سراسر استان گلستان در قالب های شعر، غزل، نثر و قصیده به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در نهایت 11 اثر برای ارائه در بخش پایانی همایش انتخاب شد.

موسی جرجانی دبیر همایش هم گفت: جهان بینی، ابعاد شخصیتی، اندیشه های عرفانی، جامعه شناسی، جلوه های محبت به اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا از مهمترین محورهای ارسال مقالات، داستان ها، خاطرات، اشعار و نقاشی های ارسالی ترکمن ها به این همایش بود.

استان گلستان به مرکزیت گرگان حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان، مرکب از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد و از این حیث، متنوع ترین و متکثرترین ترکیب جمعیتی ایران را داراست.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران همایش ادبی فرهنگ عاشورا در ادبیات ترکمن برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همایش ادبی فرهنگ عاشورا در ادبیات ترکمن برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید