خبرنگاران مشارکت 68 هزاردانش آموز البرزی در پیشگیری از بیماری کرونا

به گزارش مجله پیامک، کرج -خبرنگاران- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: 68 هزار دانش آموز این استان در قالب طرح ملی سفیر سلامت در جهت آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص بیماری کرونا مشارکت دارند.

خبرنگاران مشارکت 68 هزاردانش آموز البرزی در پیشگیری از بیماری کرونا

فرشید علیزاده روزچهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح ملی سفیر سلامت همزمان با آغاز سال تحصیلی 99-98 درمدارس البرزآغازشد،بیان کرد: این حرکت مهم برای ارتقای سلامت دانش آموزان و انتقال آموزه های بهداشتی به خانواده ها اجرایی شد که در این روزهای حساس با توجه به شیوع ویروس کرونا به اهمیت مهم آن پی برده ایم.

وی بیان داشت: د راین روزها دانش آموزان سفیر سلامت مدارس البرز بیکار ننشسته اند و ضمن خودمراقبتی ، راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری کرونا در فضای مجازی را به خانواده ها آموزش می دهند.

علیزاده یادآورشد: در این سال ها اجرای این طرح سلامت دانش آموزان و خانواده های آنان را در پی داشته است زیرا دانش آموزان پس از فراگیری نکات بهداشتی برای فرهنگ سازی روانه خانه و جامعه می شوند.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت در کنترل و پیشگیری همسالان، دوستان و خانواده ها ازابتلا به ویروس کرونا ظرفیت بالایی دارند، افزود: : امروز آگاهی بخشی به خانواده ها یکی ازمهمترین اقدامات در کنترل بیماری کروناست.

وی شرح داد: دانش آموزان سفیرسلامت یکی از بهترین پل های ارتباطی با خانواده در روزهای تعطیلی مدارس هستند که می توانند با آموزش های از راه دور، پیشگیری خانواده ها از کرونا را به شکلی موثر انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: سفیران سلامت دراین برهه حساس به عنوان افرادی داوطلب، پیام نظام بهداشتی را به عنوان رابطین و ضابطین درمنازل به اقوام و اعضای خانواده ها یشان و دانش آموزان مدرسه خود از طریق سامانه همگام و فضای مجازی می رسانند.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

70 بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تا کنون در استان جان خود را از دست داده اند که 29 نفر با علائم قطعی کرونا و 41 نفر مشکوک به کرونا بوده اند.

اکنون 450 بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا در البرز تا کنون 380 مورد مثبت قطعی کرونا به ثبت رسیده است.

بیش از یک هزارو 200 نفر طی سه هفته گذشته در مراکز درمانی البرز بستری شده که تا به امروز 674 نفر ترخیص شده اند.

56 درصد مبتلایان کرونا مردان و 44 درصد بانوان هستند که متوسط سنی مبتلایان نیز 53 سال است .

بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند..

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از119 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 852

به "خبرنگاران مشارکت 68 هزاردانش آموز البرزی در پیشگیری از بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشارکت 68 هزاردانش آموز البرزی در پیشگیری از بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید