حقوق کارگران با اندازه تورم و سبد هزینه متناسب نیست

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: با توجه به احتمال حذف ارز 4200 تومانی و همچنین تورم کمرشکن در جامعه حقوق و دستمزد کارگران کفاف زندگی آن ها را نداده و این حقوق و دستمزد به هیچ وجه منصفانه نیست. حقوق کارگران بر اساس قانون کار باید با تورم و سبد هزینه مطابقت داشته باشد که متاسفانه درحال حاضر اینگونه نیست.

حقوق کارگران با اندازه تورم و سبد هزینه متناسب نیست

سیدحسین رسولی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص شرایط دریافت دستمزد کارگران اظهار کرد: برای افزایش حقوق کارگران و دریافت عیدی مناسب در راستای فعالیت آن ها، تا کنون اقدامات متعددی از جانب خانه کارگر استان اجرا شده است اما متاسفانه این پیگیری ها نتیجه نداشته و تا کنون شاهد اصلاحاتی در این زمینه نبوده ایم، اما انجمن ها و تشکل های حمایت از کارگران همچنان به پیگیری های خود ادامه می دهند تا پیروز به دریافت حق واقعی کارگران شوند.

وی افزود: با توجه به احتمال حذف ارز 4200 تومانی و همچنین تورم کمرشکن در جامعه حقوق و دستمزد کارگران کفاف زندگی آن ها را نداده و این حقوق و دستمزد به هیچ وجه منصفانه نیست. حقوق کارگران بر اساس قانون کار باید با تورم و سبد هزینه مطابقت داشته باشد که متاسفانه درحال حاضر اینگونه نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی درباره عوامل موثر بر اندازه حقوق کارگران بیان نمود: مخارج خانواده و هزینه امرار معاش باید در حقوق و دستمزد کارگران در نظر گرفته شده و همچنین عقب ماندگی مزدی کارگران نیز از جمله مواردی است که در دریافت حقوق کارگر باید مورد توجه قرار بگیرد.

رسولی ادامه داد: تنها انتظار ما از دولت در زمینه حقوق کارگران این است که دولت طبق قانون عمل کرده و افزایش دستمزد کارگران را متناسب با تورم و مسائل اقتصادی در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1939

به "حقوق کارگران با اندازه تورم و سبد هزینه متناسب نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقوق کارگران با اندازه تورم و سبد هزینه متناسب نیست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق کارگران با اندازه تورم و سبد هزینه متناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید