جواد امام: مشارکت گسترده در انتخابات پشتوانه کشور در منطقه و دنیا است

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد باران گفته است که مشارکت گسترده در انتخابات می تواند پشتوانه حکومت و دولت را در منطقه و دنیا محکم کند.

جواد امام: مشارکت گسترده در انتخابات پشتوانه کشور در منطقه و دنیا است

جواد امام از فعالان سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه باید نهادهای حکومتی و برگزارنمایندگان اصلی انتخابات نسبت به سیاست های گذشته تجدیدنظر نمایند، به پانا گفت: انتخابات آینده بستگی به حکومت دارد و پیغام فرمایش رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات باید توسط شورای نگهبان به جامعه و جریان های سیاسی منتقل گردد.

وی اظهار کرد: اگر سیاست ها طبق روال و فرایند گذشته مورد اجرای نهادهای برگزارنماینده انتخابات ادامه یابد و پیغام های عینی و واقعی در راستای فرامین رهبری به گروه های سیاسی و مردم منتقل نگردد براساس نظرسنجی های اجرا شده نمی توان به مشارکت حداکثری امید داشت.

مدیرعامل بنیاد باران در این باره اضافه نمود: اگر انتخابات 1400 در ادامه انتخابات 98 باشد نتیجه قابل قبولی نخواهیم گرفت و این امر نشان دهنده شکاف های میان جامعه و نظام است. مشارکت گسترده در انتخابات می تواند پشتوانه حکومت و دولت را در منطقه و دنیا محکم کند.

امام، حضور کاندیداها با سلایق مختلف را در تراز با قانون اساسی توصیف کرد و اضافه نمود: انتخابات، آزاد، عادلانه و معنادار با مشارکت مردم رقم می خورد و در این صورت هم مردم و هم نظام از آن نفع خواهند برد. سال 98 اقلیتی در انتخابات شرکت کردند و اقلیتی را بر اکثریت حاکم کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به سخنان کدخدایی مبنی بر اینکه اگر فیلتر شورای نگهبان نباشد ممکن است مردم فرضاً به یک قاتل رأی دهند واکنش نشان داد و گفت: وقتی قانون و قانون اساسی داریم اصلاً نیازی به فیلتر نیست. حتی حضرت امام خطاب به خبرگان فرمودند که شماها وکیل مردم هستید هرچه مردم خواستند را باید بپذیریم؛ ولو اشتباه. بنابراین شورای نگهبان حافظ قانون اساسی و شرع است .

وی توضیح داد: وقتی رسماً اعلام می نمایند که رأی مردم زینت است و رسماً می گویند مردم اشتباه کردند طبیعتاً جامعه از انتخابات و حضور در پای صندوق های رأی دلسرد می شوند. یک بار شورای نگهبان نظارت استصوابی را کنار بگذار و به مُر قانون برگردد.

امام با اشاره به اینکه یکبار شورای نگهبان نظارت استصوابی را کنار بگذار و به مُر قانون برگردد، گفت: نظارت استصوابی در قانون اساسی وجود ندارد و در قوانین عادی نیز قبل از مجلس چهارم نظارت استصوابی وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1579

به "جواد امام: مشارکت گسترده در انتخابات پشتوانه کشور در منطقه و دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد امام: مشارکت گسترده در انتخابات پشتوانه کشور در منطقه و دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید