تمدید معافیت هند از تحریم نفتی ایران به زودی و برای سومین بار

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: معاون وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز رضایت از کاهش واردات نفت ایران توسط هند گفت معافیت این کشور از تحریم نفتی ایران به زودی و برای سومین بار تمدید می گردد.

تمدید معافیت هند از تحریم نفتی ایران به زودی و برای سومین بار

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه هند پیشرفت مهمی در کاهش واردات نفت از ایران داشته، اظهار داشت دهلی نو احتمالا به زودی برای 180 روز دیگر از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف خواهد شد.

کنگره آمریکا با توجه به واقعیات بازار نفت و صندلی غیرقابل انکار ایران در این بازار بندی را در قانون تحریم نفت ایران گنجانده است که به دولت آمریکا اجازه می دهد مشتریان نفت ایران را از شمول این قانون معاف کند. بر این اساس کشورهایی که نفت وارداتی از ایران را کاهش دهند از معافیت 180 روزه برخوردار خواهند شد.

معافیت هند از شمول این قانون تاکنون دوباره تمدید شده است.

بر اساس گزارش رویترز، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز در پاسخ به سوالی در مورد تمدید معافیت هند از تحریم های ایران اضافه نمود: این تصمیم به زودی اتخاذ خواهد شد و تمام آمارها نشان از طی مسیری مثبت است.

هند خرید نفت از ایران را از 18.1 میلیون تن در سال اقتصادی 2012-2011 به 13 میلیون تن در سال اقتصادی 2013-2012 کاهش داده است.

شرمن گفت: ما عمیقا از رهبران هند بابت عمل به تحریم ها تشکر می کنیم.

هند به همراه چین و ژاپن برای معافیت از تحریم ها واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اند. این کاهش خرید نفت از ایران مشتریان نفت این کشور را قادر می سازد تا به واردات نفت از ایران بدون قرار دریافت در فهرست تحریم های آمریکا ادامه دهند.

77

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 604

به "تمدید معافیت هند از تحریم نفتی ایران به زودی و برای سومین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید معافیت هند از تحریم نفتی ایران به زودی و برای سومین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید