تلسکوپ رادیویی: راهی برای ارتباط با فرازمینی ها

به گزارش مجله پیامک، اگر بتوان ردی از حیات در سایر سیارات به دست آورد، افق هایی نو به روی بشر گسترده خواهد شد.

تلسکوپ رادیویی: راهی برای ارتباط با فرازمینی ها

ارتباط با فرازمینی ها از طریق تلسکوپی که در پی صدای بیگانگان می گردد، در دست آنالیز فضانوردان و دانشمندان است. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

تلسکوپ شنودگر

این تلسکوپ یک پروژه بزرگ و مجذوب کننده در علم فضانوردی است که با نام تلسکوپ شنودگر شناخته می گردد و در حال حاضر در دست ساخت است.

تلسکوپ شنودگر در جستجوی شنیدن صدایی است که احتمالاً از ستارگان دور و یا سیارات خارج از منظومه شمسی می آید.

این تلسکوپ، از طریق یک آنتن بسیار قوی و حساس، در پی امواج رادیویی است که ممکن است از طریق بیگانگان برای ارسال پیغام به ما استفاده گردد. اگر بیگانگانی در منظومه شمسی یا بیرون از آن در پی برقراری ارتباط با ما باشند، این تلسکوپ شنیداری این امکان را به بشر می دهد که صدای علامت های آن ها را ضبط نموده و نشانه های حیات سیاره های دیگر را بر ما آشکار نموده و ارتباط با فرازمینی ها را برای ما ممکن می سازد.

مراحل آماده سازی تلسکوپ

تلسکوپ شنودگر در حال حاضر در دست ساخت و ساز است و قرار است در آینده نزدیک به فضا فرستاده گردد. این تلسکوپ، قادر خواهد بود تا در پی صدای بیگانگان در فضا بگردد و به محققان این امکان را بدهد تا به ارتباط با فرازمینی ها دست یابند.

تلسکوپ شنودگر، یک پروژه بسیار پیشرفته و گران قیمت است. با این حال، محققان در حال حاضر در حال جمع آوری منابع مالی برای ساخت و ساز این تلسکوپ هستند و امیدوارند که در آینده نزدیک، این پروژه بزرگ را به اتمام برسانند.

با توجه به اینکه تلسکوپ شنودگر قادر است در پی صدای بیگانگان در فضا بگردد، این پروژه می تواند به عنوان یکی از مهمترین پروژه های علمی در تاریخ بشریت شناخته گردد.

بعلاوه این پروژه، می تواند به محققان یاری کند تا در پی پاسخ های بزرگتر و عمیق تری در خصوص علل پیدایش دنیا باشند و از چیستی و چرایی حضور بشر بر روی زمین مطلع شوند.

پیشنهاد مطالعه: سرآشپز روباتیکی که نمک غذای شما را تست می نماید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2241

به "تلسکوپ رادیویی: راهی برای ارتباط با فرازمینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ رادیویی: راهی برای ارتباط با فرازمینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید