کوشش آمریکا برای تمدید تحریم ایران حمایتی را کسب نکرد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران، نیویورک تایمز گزارش خود را با اشاره به صحبت های شب گذشته مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در شورای امنیت سازمان ملل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید شروع نموده است.

کوشش آمریکا برای تمدید تحریم ایران حمایتی را کسب نکرد

پمپئو در سخنرانی خود با تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه ایران، خواهان حمایت سایر اعضای شورای امنیت با تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران شد.

به نوشته نیویورک تایمز، درخواست پمپئو تا به امروز با حمایتی از سوی اعضای شورای امنیت همراه نشده به طوری که دیپلمات ها می گویند: آمریکا تمام کوشش خود را به کار گرفته اما مطمئناً در شورای امنیت شکست می خورد. حتی ممکن است این خواسته از حمایت کافی برای اینکه به رای گذاشته گردد نیز برخوردار نگردد. آمریکا تهدید نموده که اگر این تحریم ها تمدید نگردد به سراغ اسنپ بک و مکانیسم ماشه که در برجام گنجانده گردد می رود اما سایر کشورها اعلام نموده اند که این اقدام آمریکا غیر عاقلانه بوده و از لحاظ قانونی نیز بی اعتبار است.

در این میان اما کشورهای اروپایی هم با سرانجام دوره تحریم ها هم رویکرد آمریکا به ویژه موضوع اسنپ بک مخالف هستند. این کشورها امیدوار هستند راهی را بیابند تا دسترسی ایران را به تسلیحات به وسیله تعهداتی مذاکره شده در قالب توافق سال 2015 و نه اقدامی که در شورای امنیت تصویب می گردد، محدود نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1103

به "کوشش آمریکا برای تمدید تحریم ایران حمایتی را کسب نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای تمدید تحریم ایران حمایتی را کسب نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید