ترفندی برای تمیز کردن جایگاه خودرو

به گزارش مجله پیامک، حتما تا به حال برای شما رخ داده است که در حال تردد با ماشین به خصوص در مسافرت ها، کودکتان بستنی یا نوشیدنی را در ماشین ریخته باشد. یا حتی گاهی در حال جا به جا کردن مواد غذایی، به علت بسته بندی نادرست، مقداری از این مواد در داخل ماشین و روی جایگاه های خودرو ریخته است. از آنجایی که در آوردن کاور جایگاه خودرو کار بسیار سختی هست،در ادامه مطلب ترفندی را در اختیارتان میگذارم که به راحتی میتوانید جایگاه ماشین را پاک کنید.

ترفندی برای تمیز کردن جایگاه خودرو

وسایل مورد احتیاج برای تمیز کردن جایگاه خودرو

  • دستمال کاغذی
  • مایع ظرفشویی
  • آب
  • برس یا مسواک
  • دستمال میکروفایبر (یا دستمال نخی)
  • سشوار (اختیاری)

مهم ترین نکته در تمیز کردن اینگونه لکه ها این است که به موقع و سریع، قبل از خشک شدن مواد غذایی وارد عمل شوید. ابتدا با استفاده از دستمال کاغذی سعی کنید تکه های مواد غذایی را تا جای ممکن جمع نموده و روی لکه بکشید تا آب اضافی آن خشک گردد. به نسبت مساوی از آب و مایع ظرفشویی را درون ظرفی مخلوط نموده و سپس مقدار کم و کنترل شده ای از آن را روی لکه بریزید و با استفاده از برس روی آن به خوبی بکشید تا لکه ها پاک شوند. برای جلوگیری از ایجاد لکه های آب سعی کنید از ریختن آب و محلول به قسمت های دیگر خودداری کنید.

بعد از اینکه بیشتر لکه تمیز شد، دستمال میکروفایبر را در آب زده و آن را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته گردد و سپس روی لکه بکشید. این کار را محکم انجام دهید تا لکه ها به خوبی از بین بروند. در صورت لزوم چندین بار این کار را تکرار کنید.

وقتی لکه ها را به خوبی با دستمال پاک کردید، نوبت خشک شدن است. می توانید صبر کنید تا لکه به مرور زمان خشک گردد. اما بهتر است با استفاده از سشوار این کار را انجام دهید. برای استفاده از این کار، سشوار را در فاصله مناسب (نه خیلی نزدیک که منجر به سوختن پارچه گردد) گرفته تا قسمت های خیس، همگی خشک گردد.

چنان چه روی پارچه ماشین لکه آب باقی مانده، می توانید با دستمال کمی روی قسمت های دیگر جایگاه نیز کشیده و این مراحل را برای قسمت های دیگر تکرار کنید تا از به وجود آمدن لکه واضح و تعیین روی جایگاه جلوگیری کنید.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 149

به "ترفندی برای تمیز کردن جایگاه خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندی برای تمیز کردن جایگاه خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید