تا دو ماه دیگر تولید سمند و پژو 405 متوقف می شود

به گزارش مجله پیامک، سال گذشته در پی بازدید سرزده رئیس جمهور از پارکینگ های خودروهای دارای کسری قطعه و خطوط تولید و با دستور وی گروه صنعتی ایران خودرو متعهد به کاهش تعداد خودروهای ناقص به اندازه متعارف حداکثر تولید تجمیعی دو هفته خود شد.

تا دو ماه دیگر تولید سمند و پژو 405 متوقف می شود

ضرورت ارتقای کیفیت قطعات و محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز از دیگر محورهای موردتأکید رئیس جمهور بود که گروه صنعتی ایران خودرو خود را متعهد به اجرای برنامه های بهبود این حوزه دانسته و بر ارتقای کیفیت قطعات و افزایش رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس ازفروش تأکید کرد.

توسعه محصول و عرضه محصولات نو و به روز نیز از محورهای مهم موردتأکید رئیس جمهوری محترم بود که بر این اساس گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام توقف تولید دو محصول پژو 405 و سمند تا پایان سال نو، افزایش عرضه محصولات نو از جمله تارا و همچنین تسریع در اتمام فعالیت های توسعه و عرضه محصول در حال طراحی کا 125 را در برنامه های خود قرار می دهد.

روز گذشته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا دو ماه آینده سمند و پژو 405 از مدار تولید خارج می شود و 25 هزار خودروی تارا و سورن نیز تا 15 اردیبهشت ماه تحویل داده خواهد شد.

نوترین آگهی های خودرو

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو شنبه 13 فروردین ماه 1401 در جریان بازدید وزیر صمت از این شرکت با اشاره به آخرین اقدامات ایران خودرو برای اجرای 8 دستور رئیس جمهور گفت: از هفته دوم بهمن ماه تا امروز یعنی در 15 درصد از بازه زمانی یک سال به میزان 34 درصد از عرضه سالانه صورت گرفته است. این موضوع باعث شد، قیمت خودرو در زمستان سال 1400 کاهشی شود.

وی در ادامه اضافه نمود: در حال حاضر 25 هزار خودروی پلاک شده وجود دارد که تحویل داده نشده اند و ما به سرعت در حال تحویل آنها هستیم. در سال جاری تا به امروز 20 هزار خودرو تحویل داده شده است که این میزان تحویل در تاریخ ایران خودرو بی سابقه است.

خطیبی گفت: این 25 هزار خودروی تحویل داده نشده، شامل خودروی تارا و سورن است که در تأمین چیپ ست های آن مشکل وجود داشته است و قول می دهیم تا 15 اردیبهشت ماه این خودروها نیز تحویل داده شود. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پایان گفت: تا دو ماه آینده سمند و پژو 405 از مدار تولید خارج می شود و خودروهای نو به بازار عرضه خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت روز شنبه 13 فروردین برای بررسی عملکرد شرکت های خودروسازی ناظر به فرمان 8 ماده ای رئیس جمهور از ایران خودرو و پارس خودرو بازدید کرد. اسفندماه سال گذشته سید ابراهیم رئیسی 8 دستور جهادی رئیس جمهور برای تحول در صنعت خودروسازی صادر کرده است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2107

به "تا دو ماه دیگر تولید سمند و پژو 405 متوقف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا دو ماه دیگر تولید سمند و پژو 405 متوقف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید