شکستن سقف شیشه ای 206 و 207 در زمان پنچرگیری

به گزارش مجله پیامک، میان تمامی آپشن های رفاهی که تا به امروز در خودروهای روز دنیا به کار گرفته شده است، سقف پانوراما (پانورامیک/Panoramic) یکی از معدود آپشن هایی است که در بازار ایران یافت می گردد. یکی از آپشن های رفاهی خودرو که ایرانیان معمولاً از آن بسیار لذت می برند، سانروف است. اکنون تصور کنید ابعاد سانروف با افزایش خیره کننده و چشمگیر روبرو گردد. به مقدار ای که بتواند تقریباً با ابعاد سقف خودرو برابری کند.

شکستن سقف شیشه ای 206 و 207 در زمان پنچرگیری

پژو 207i پانوراما به طور ذاتی خودرویی قدیمی است که با ظاهر به نسبت تازه و آپشن های امروزی سعی می نماید، خود را به عنوان محصولی مدرن جا بزند. شکستن سقف شیشه ای پژو 206 و 207 پاناروما در صورت جک زدن زیر خودرو مشکل تازهی است که دامن گیر مالکان خودروهای 206 و 207 سقف شیشه ای شده است.

در بعضی از خودروهایی که سقف پانوراما دارد، دیده می شود که آب به درون کابین نفوذ می نماید و بروز این اتفاق به علت آب بندی نشدن درست بین شیشه و بدنه است. در صورت بروز چنین مسئله ای باید شیشه سقف باز شود و 2 مرتبه به طور اصولی آب بندی شود. به تازگی مسائل زیادی در صنعت خودرو و خودروهای فراوری داخل به وجود آمده است که بخشی از آن را می توان به موضوع تحریم ها مرتبط دانست، اما بخش عمده ای از آن به افت کیفیت قطعات خودرو به علت نبود نظارت و استاندارد مناسب باز می شود.

سقف شیشه ای از سقف فلزی سنگین تر است و وزنی به میزان وزن یک انسان به ماشین اضافه می نماید، این موضوع باعث میشود تا توازن وزنی و نقطه ثقل ماشین بهم بخورد و تأثیر منفی روی پایداری ماشین بگذارد. علاوه براین مصرف سوخت را هم افزایش می دهد. یکی از این مسائل که به تازگی از سوی چند تعمیرکار خودرو و نمایندگی های مجاز ایران خودرو مطرح شده است، مربوط به نسخه سقف شیشه ای پژو 206 و 207 است.

تازهترین آگهی های خودرو

بنابر اطلاعات موجود بعضی از این خودروها زمانی که پنچر می شود و مالک با جک زدن می خواهد اقدام به تعویض تایر معیوب کند، ناگهان سقف شیشه ای خودرو ترک خورده یا خرد می شود. البته تعمیرکاران راه حل برطرف این مشکل را نیز همانند ده ها مورد دیگر در خودروهای فراوری داخل می دانند، اما ارتباط این ایراد با مقوله امنیت رانندگان حساسیت این موضوع را دو چندان نموده است.

این مشکل که در ماه های گذشته چند بار تکرار شده است را نمی توان به کم دقتی در مونتاژ ربط داد، بلکه مشکل فراتر از این است و احتمالاً به ستون های خودرو مربوط می شود. هرچند این اتفاق برای تعدادی از مالکان اتفاق افتاده است و مشکل فراگیری نیست، اما به علت حساسیت موضوع ضروری است تا گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به این اتفاق با حساسیت بیشتری برخورد و هرچه سریع تر شفاف سازی کند.

بااین حال ایران خودرو اعلام نموده است، مطابق مدارک پروژه پانوراما تست های ایمنی تصادف از جلو (ECE R94)، تصادف از پهلو (ECE R95)، مقاومت سقف (FMVSS 216) و آزمون های شیشه های ایمنی و نصب آنها روی خودرو (ECE R43) و ایمنی سرنشین در برخورد با قطعات داخل کابین (ECE R21) با موفقیت صورت گرفته است.

در انتها ضروری است تا به مالکان این خودروها هشدار دهیم که در صورت پنجری از زدن جک در کناره های خودرو خودداری و سعی نمایند، جک را در وسط خودرو قرار دهند تا از این طریق از اعمال فشار نامتناسب به سقف شیشه ای جلوگیری شود.

***

شما می توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: دیوار
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2078

به "شکستن سقف شیشه ای 206 و 207 در زمان پنچرگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستن سقف شیشه ای 206 و 207 در زمان پنچرگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید