تایوان، چین را به پاپوش دوختن برای یک شهروندش متهم کرد

به گزارش مجله پیامک، بعد از پخش مستندی از تلویزیون دولتی چین که در آن یک شهروند تایوانی به سفر به هنگ کنگ با هدف حمایت از اعتراضات ضد دولتی در آنجا اعتراف نموده است، دولت تایپه، پکن را محکوم و به تله گذاری و پاپوش ساختن متهم کرد.

تایوان، چین را به پاپوش دوختن برای یک شهروندش متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که روی جزیره تایوان به عنوان بخشی از خاک خود ادعا دارد، بارها تایپه را از بابت پیشنهاد حمایت از جنبش اعتراضی در هنگ کنگ محکوم نموده و گفته نیروهای حامی استقلال در تایوان و هنگ کنگ تبانی نموده اند.

تایوان می گوید وظیفه ایستادگی برای دموکراسی و حقوق بشر را دارد.

اواخر یکشنبه تلویزیون دولتی چین در مستندی اعترافات شخصی به نام موریسون لی که گفته شده از سوی پلیس در شهر شنژن، واقع در مرز با هنگ کنگ در سال گذشته میلادی به ظن نقض قوانین امنیت ملی دستگیر شده، نشان داد.

تلویزیون دولتی چین در گزارشش توضیح داد، موریسون لی به هنگ کنگ رفته بود تا از معترضان در آنجا حمایت کند و سپس به شنژن رفت تا مخفیانه از پلیس چین فیلم بگیرد.

در تایپه شورای امور سرزمین اصلی این برنامه را کاملا مهمل خواند و اعلام داشت: این به راه انداختن بدخواهانه جنجال سیاسی از سوی طرف مقابل، گرفتار کردن یکی از مردم ما در تله دست داشتن در فعالیت های جاسوسی و آسیب رسانی عمدی به روابط میان دو سوی تنگه تایوان است.

این شورا تصریح ساخت، چین باید دست از کوشش برای پاپوش ساختن برای شهروندان تایوانی بردارد و نشان دادن لی در تلویزیون مغایر با فرآیند قانونی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1294

به "تایوان، چین را به پاپوش دوختن برای یک شهروندش متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان، چین را به پاپوش دوختن برای یک شهروندش متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید