برترین عکس های حیات وحش سال 2013

به گزارش مجله پیامک، جام جم آنلاین: از سال 1964، هر ساله، یک مسابقه عکاسی با موضوع حیات وحش توسط موزه تاریخ طبیعی و بخش جهانی بی بی سی برگزار می گردد.

برترین عکس های حیات وحش سال 2013

این مسابقه، 18 شاخه متنوع دارد از عکاسی از پرندگان و پستانداران گرفته تا نگاه خلاقانه و عکاسی سیاه و سفید. سال جاری دوره 49 ام این مسابقات برگزار گردید، ده هزار عکس از کشورهای مختلف در این مسابقه شرکت داده شدند.

پایان برندگان این مسابقه اعلام شدند و عکس های برنده تا 23 مارچ 2014 در موزه تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته خواهند شد. ما در اینجا 10 تا از این عکس ها را با شما به اشتراک می گذاریم.

1- کشمکش پلنگ ها

عکاس این عکس -جو مک دونالد- در هوایی بسیار گرم، در حالی که ساعت ها روی قایقی در رود تری برادرز برزیل بود، این عکس را از یک پلنگ نر و ماده گرفت.

2- فیل ها

این عکس را گرگ دو تویت از فیل های آفریقایی گرفته است. او قصد داشت عکسی بگیرد که ماهیت وجودی فیل ها را نمایش بدهد و بتواند انرژی و سطح هوشیاری آنها را به تصویر بکشد. این عکس در آبگیری در بوتسوانا گرفته شده است. گرگ، سرعت شاتر را کم نموده بود، تا جو مناسب برای دریافت این عکس را ایجاد کند و لنز زاویه باز استفاده نموده بود.

3- به دام افتادن پرنده در تار عنکبوت

این عکس را ایساک پرتوریوس گرفته است، در اینجا پرنده ای را می بینیم که در یکی از جزایر سیشل در تارهای عنکبوت طلایی گیر افتاده است. جنس ماده این عنکبوت به اندازه یک کف دست، اندازه دارد و می تواند در ارتفاع شش متری زمین، تارهای بسیار محکمی به اندازه 1.5 متر بتند.

4- رود گدازه

به سرگئی گورشکوف اطلاع داده شد که در روسیه، در کامچاتاکای مرکزی، یکی از آتشفشان ها فعال شده است، از زمان آخرین فعال شدن این آتشفشان، 36 سال گذشته بود.

تنها راه رفتن به آنجا هلیکوپتر بود، درجه حرارت منفی چهل درجه سانتیگراد بود. ابرهایی از خاکستر و دود و بخار، پرده ای روی همه چیز کشیده بود، اما یک باد قوی ابرها را کنار زد و سرگئی توانست فواره 200 متری گدازه های و رودهای مواد مذاب را ببیند. او پیاده شد و دست به کار شد و این عکس زیبا را گرفت:

5- عکسی از کروکودیل خاصی به نام گریال gharial و نوزادهایی که روی سرش سوار شده اند.

عکس در رود چامبال هند گرفته شده است. در حال حاضر تنها 200 گریال بالغ در هند وجود دارند. ماهیگیری و استخراج ماسه غیرقانونی نسل آنها را با تهدید روبرو نموده است. این عکس را اوایان رائو پاوار گرفته است.

6- جغد ماده

عکاس این عکس -کانر اشتفانیسون- برای ثبت این عکس مدت ها وقت صرف نموده بود، او جهت پرواز شبانه جغد را شناسایی کرد و با قرار دادن یک موش مرده روی دوربین و انتظار، پیروز شده در وقت و زاویه مناسب این عکس را ثبت کند.

7- لاک پشت سبز یک متری در سواحل مکزیک

عکاس: لویس خاویز ساندووال

8- روباه در حال جهش

کانر اشتفانیان در آخرین روزی که در پارک ملی یلو استون بود، پیروز به ثبت این عکس از روباه در حال جهش شد. روباه بعد از این جهش پیروز شد، یک موش را شکار کند.

9- بوزینه دم کوتاه در برف

عکاس این عکس -جاسپر دوئست - مفتون این منظره زیبا در جیگوکودانی ژاپن شده بود. جاسپر از یک سال قبل از ثبت عکس، مترصد شکار چنین لحظه ای بود. او از یک پولاریزر برای حذف انعکاس آب و ایجاد یک پشت زمینه تیره که ایجاد کنتراست می کرد، استفاده کرد.

10- خرس قطبی زیر سطح آب و یخ

عکسی از یک خرس قطبی در حال شکار سیل در خلیج هادسون کانادا - پُل ساندرز سه روز منتظر ثبت این عکس ماند و توانست در لحظه مناسب این عکس را خرس قطبی زیر سطح آب بگیرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 356

به "برترین عکس های حیات وحش سال 2013" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین عکس های حیات وحش سال 2013"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید