موزه سلطنتی انتاریو؛جاذبه شگفت انگیز تورنتو ، عکس

به گزارش مجله پیامک، موزه ای که فارغ از سن و سال گردشگران همه را به نوعی درگیر دنیای شگفت انگیز خود می نماید. پوسته مدرن این ساختمان از میلیون ها آثار باستانی و ارزشمند تاریخی نگهداری می نماید و این تلفیق شما را به وجد خواهد آورد.

موزه سلطنتی انتاریو؛جاذبه شگفت انگیز تورنتو ، عکس

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

چرا بازدید از موزه سلطنتی انتاریو پیشنهاد می شود؟

موزه رویال انتاریو یکی از عظیم ترین موزه های کشور کانادا به حساب می آید.

در این موزه آثار ایرانی زیادی به نمایش گذاشته شده است.

معماری ساختمان موزه چشم گیر و جذاب است.

محل مناسبی برای سپری کردن وقت به همراه خانواده است.

تاریخچه موزه رویال انتاریو

در قرن بیستم بود که بنا شد موزه ای بین المللی در تورنتو ساخته شود، یعنی در سال 1912 کار طراحی آن آغاز و در سال 1914 افتتاح شد. این ساختمان تاریخی 5 موزه از جمله موزه رویال انتاریو را در خود جای داده و تحت نظر دانشگاه تورنتو بود ولی در سال 1968 به موزه مستقلی تبدیل شد و پایان در سال 2007 ساختمان قدیمی بازسازی شده و در کنار آن سازه ای با طراحی شاهکارانه به عنوان سمبل تورنتو در قرن بیست و یکم افتتاح شد.

معماری موزه رویال انتاریو

2 معمار کانادایی، فرانک دارلینگ و جان پترسون طراحان ساختمان اصلی موزه بودند ولی کار طراحی نهایی ساختمان مولتی میلیون دلاری و مدرن موزه را دنیل لیبسکیند بر عهده داشت. سازه غول پیکری که از شیشه و آلومینیوم ساخته شده و شباهت کمی به دیگر آثار این معمار معروف ندارد. این طراحی ویژه موزه رویال اونتاریو را به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تورنتو تبدیل نموده است.

در موزه سلطنتی انتاریو از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

هر شی ای داستان و حکایتی دارد و این موزه با گرد هم آوردن آثار و مجموعه هایی از میان قرن ها و مرزهای مختلف به این داستان ها روحی دمیده است. این موزه در حال حاضر بیش از 6 میلیون اشیا و 40 گالری مختلف را در خود جای داده و مجموعه ای از دایناسورها، فسیل ها، سنگ های آسمانی، آثار تاریخی اروپایی و کانادایی، آثار هنری آفریقایی، شرقی و آسیایی و همچنین کلکسیونی از لباس ها و دکوری ها را به نمایش گذاشته است.

سنگ های آسمانی مریخ

حدود 20 میلیون سال پیش، صخره ای از دل کوه آتشفشانی سیاره سرخ به فضا پرتاب شد که در شمال غربی آفریقا سقوط کرد. حالا علاوه بر اینکه این سنگ ها از سیاره دیگری آمده اند، همین که باعث شدند ماهیت و سرآغاز مریخ کشف شود از شگفتی های عظیم آن ها به شمار می رود. این سنگ ها نشان دادند که قدمت مریخ آنقدرها که برآورد شده بود، زیاد نیست. سنگ های مریخی را می توانید در یکی از سالن های موزه سلطنتی انتاریو و پشت ویترین های شیشه ای عظیمی ببینید.

شیر باستانی

در قسمتی از موزه نقاشیِ دیواری شیری را می بینید که قالب ریزی آن حدود 2 هزار سال پیش صورت گرفته و بالای اتاق سلطنتی شاه نبوچادنزار دوم نصب بوده است. همان پادشاهی که دستور ساخت برج بابل، باغ های معلق بابل و عجایب هفتگانه دنیا را داده بود. تصویر این شیر مثل دروازه ای است که شما را به روزهای طلایی بابل می برد.

کرگدن سفید

در طبقه دوم و گالری Schad حیوانات زیادی در ویترین های شیشه ای به نمایش گذاشته شده اند که از جمله آن ها می توان به کرگدن 2 تنی اشاره داشت. این کرگدن که نزدیک به ورودی گالری قرار داده شده، حدود 45 سال در باغ وحش تورنتو زندگی می کرد و بعد از مرگش در این موزه از او نگهداری شد. این گالری بر روی آموزش خطرات انقراض حیوانات تمرکز دارد و از این نظر اهمیت ویژه ای دارد.

آثار نقاش معروف کانادایی

در سال 1822 هنرمند کانادایی پاول کین برای آموزش نقاشی به ایتالیا سفر کرد و بعد از بازگشتش به کانادا داستان ها و تجربه های خود از مردم آنجا را به تصویر در آورد. او حدود 700 نقاشی کشید و به یکی از معروف ترین نقاش های کشور تبدیل شد. آثار زیبای او در موزه سلطنتی انتاریو به نمایش گذاشته شده است.

دایناسورها

این موزه دارای یک گالری دایناسور از نمونه های مربوط به دوره ژوراسیک و کرتاسه است که شما را به دیدن اسکلت 27 متری دایناسور باروسوروس می برد. حیوانی که گفته می شود در زمان حیاتش حدود 15 تن وزن داشته است. البته علاوه بر این مجموعه، گالری هایی دیگری از پرندگان، پستانداران و حتی انسان های نخستین نیز در این موزه وجود دارند.

تندیس گاوبازی باستانی

تندیسی باستانی در این موزه نگهداری می شود که یکی از بحث برانگیزترین اشیا این موزه به شمار می رود. قدمت این تندیس به 1600 سال قبل از میلاد مسیح برمی شود و در سال 1931 توسط باستان شناس و سازنده این موزه کشف شده است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه سلطنتی انتاریو چه قدر است؟

این موزه به غیر از 25 دسامبر در بقیه ایام سال پذیرای گردشگران شهر تورنتو است و در کمتر از 2 ساعت می توان از بخش های مختلف موزه دیدن کرد. لازم به ذکر است که مانند هر موزه دیگری باید برای ورود به این موزه مبلغی پرداخت شود. البته برای دانش آموزان، بچه ها و دانشجویان تخفیف هایی در نظر گرفته شده است.

فصل مناسب برای بازدید از موزه سلطنتی انتاریو چه زمانی است؟

شهر تورنتو از ماه اکتبر تا آوریل پر از گردشگران و خریداران بلیط هواپیما کانادا است و به طبع موزه سلطنتی انتاریو نیز شلوغ تر می شود ولی در زمستان تعداد بازدیدکنندگان کمتر می شود. به هر حال هر فصلی را انتخاب کردید، به جای آخر هفته ها در اواسط هفته یا آدینه ها به بازدید موزه بروید.

چگونه به موزه رویال انتاریو برویم؟

نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه رویال انتاریو، ایستگاه سنت جورج و ایستگاه موزه است که هر کدام از این ایستگاه ها به یکی از ورودی های موزه نزدیک هستند. در ضمن از ایستگاه اتوبوس پارک کویین نیز می توان دسترسی راحتی به موزه رویال انتاریو داشت.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک ملی ملکه: 200 متر

محله یورک ویل: 400 متر

برج سربازان: 500 متر

کازا لوما: 2.4 کیلومتر

آکواریوم ریپلی کانادا: 3 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه سلطنتی انتاریو برای اقامت وجود دارند؟

هتل اینترکانتیننتال تورنتو یورک ویل: 300 متر

هتل بورواش: 350 متر

هتل بلاموند یورک ویل: 350 متر

هتل ویندسور آرمس: 450 متر

هتل پارک هیات تورنتو: 500 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه سلطنتی انتاریو هستند؟

رستوران کلای: 100 متر

مک دونالد: 250 متر

رستوران گتسبی: 350 متر

رستوران گبی: 600 متر

رستوران سیگنیچر: 600 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1218

به "موزه سلطنتی انتاریو؛جاذبه شگفت انگیز تورنتو ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سلطنتی انتاریو؛جاذبه شگفت انگیز تورنتو ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید