ایجاد 2500 طرح اشتغال برکت در حوزه آزادکاری

به گزارش مجله پیامک، تا پایان امسال 2 هزار و 500 طرح اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه آزادکاری (فریلنسینگ) به بهره برداری می رسد.

ایجاد 2500 طرح اشتغال برکت در حوزه آزادکاری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مراسم آغاز رویداد ملی برکتینو و بهره برداری از 400 طرح اشتغال برکت در حوزه آزادکاری (فریلنسینگ) در سراسر کشور برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به رویداد ملی برکتینو گفت: ایجاد 2 هزار و 500 طرح اشتغال در قالب این رویداد و از طریق آزادکاری تا انتها سال جاری در دستور کار است.

محمد ترکمانه افزود: هدف از برگزاری رویداد ملی برکتینو ایجاد ظرفیت های مناسب برای ایجاد اشتغال در حوزه آزادکاری است. همچنین در قالب این رویداد، از شرکت های فعال و واسط در این حوزه حمایت می شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، جامعه مخاطبان هدف رویداد ملی برکتینو افراد تحصیل کرده و دانشگاهی با مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط در منطقه ها روستایی و محروم کشور هستند.

ترکمانه شرح داد: آزادکاری یک سبک نوین اشتغال است که در کشور های پیشرفته و در حال توسعه مورد استقبال واقع شده و بسکمک از افراد از این طریق درآمدزایی می نمایند. رویکرد نو بنیاد برکت به تبعیت از سیاست های ستاد اجرایی فرمان امام، تمرکز بر حوزه های دانش بنیان و فن آورانه و سرمایه گذاری در علوم نو است.

وی گفت: 200 رسته شغلی در حوزه آزادکاری وجود دارد که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به طراحی، برنامه نویسی، ترجمه، تولید محتوا، ساخت انیمیشن و عکاسی اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تا به امروز 400 طرح اشتغال در حوزه آزادکاری در 93 روستا و 69 شهر ایجاد شده است که تا انتها سال جاری به 2 هزار و 500 طرح خواهد رسید. همچنین برنامه ریزی شده تا در سال آینده هم 5 هزار طرح دیگر در این حوزه راه اندازی شود.

ترکمانه یادآور شد: این طرح ها از این نظر حائز اهمیت هستند که در روستا های سراسر کشور اجرا شده اند و بسکمک از کارآفرینان توانسته اند پروژه های بین المللی را جذب نمایند.

وی در تشریح جزئیات رویداد ملی برکتینو اعلام نمود: با برگزاری شش پیش رویداد، افراد مستعد شناسایی و فرآیند آموزش برای آن ها آغاز شده است. شرکت نمایندگان در رویداد برکتینو در این مرحله، مهارت هایی همچون چگونگی مذاکره و جذب پروژه را می آموزند.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: شرکت نمایندگان در رویداد ملی برکتینو پس از طی دوره های آموزشی، از تسهیلات اشتغال زایی بنیاد برخوردار شده و مشغول به کار می شوند.

ترکمانه درباره نحوه پشتیبانی بنیاد برکت از کارآفرینان حوزه آزادکاری شرح داد: بنیاد علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی نو و ارائه مشاوره، اقدام به وصل این کارآفرینان به بازار های بین المللی می کند.

وی گفت: رویداد ملی برکتینو در دو سطح برگزار می شود و افراد منتخب، بستگی به توانایی و استعدادشان در سطوح داخلی و بین المللی مشغول به کار می شوند. کارآفرینان فعال در سطح بین المللی می توانند از خارج کشور نیز سفارش دریافت نمایند و پروژه های ارزی را جذب نمایند.

مدیرعامل بنیاد برکت آزادکاری را یک فرصت نو برای فعال کردن نیرو های غیرفعال کشور خواند و تاکید کرد: از طریق آزادکاری می توان نیرو های غیرفعال و به خصوص زنان را فعال کرد که باعث ایجاد ارزش اضافه کرده قابل توجه در کشور می شود.

ترکمانه یادآور شد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب می توان نهضت تولید محتوا را از طریق آزادکاری در کشور شکل داد. همچنین باید به آزادکاری به عنوان یک اشتغال پایدار نگاه شود.

وی با اشاره به نقش تسهیل گرانه و شتاب دهنده بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت درصدد رفع مسائل فعالان حوزه آزادکاری است و اقداماتی را برای بیمه شدن این افراد و کمک به بستن قرارداد کاری با نهاد ها و سازمان ها انجام داده است. همچنین بخشی از کار های بنیاد در حوزه آی تی به این آزادکار ها محول می شود.

گفتنی است، در این مراسم و از طریق ارتباط مستقیم ویدیوکنفرانسی با استان های فارس و کرمانشاه، طرح های اشتغال بنیاد برکت در حوزه آزادکاری (فریلنسینگ) در این دو استان به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1993

به "ایجاد 2500 طرح اشتغال برکت در حوزه آزادکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 2500 طرح اشتغال برکت در حوزه آزادکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید