انحصار وکالت و سردفتری باید شکسته گردد، متاسفانه بعضی وکلا از یک ماه قبل برای جلوگیری از برطرف انحصار درحال لابی هستند

به گزارش مجله پیامک، نماینده تهران با انتقاد از روبرو بعضی وکلا با طرح تسهیل صدور مجوز ها اعلام کرد: با این که هنوز فرصت آنالیز مفاد مربوط به وکالت در طرح تسهیل صدور مجوز ها نرسیده است، اما بعضی وکلا از یک ماه قبل در راهرو های مجلس حضور دارند و برای جلوگیری از برطرف انحصار وکالت لابی می نمایند.

انحصار وکالت و سردفتری باید شکسته گردد، متاسفانه بعضی وکلا از یک ماه قبل برای جلوگیری از برطرف انحصار درحال لابی هستند

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره آنالیز طرح تسهیل صدور مجوز های کسب و کار در مجلس اظهار کرد: طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار به بازار خدمات حقوقی یعنی حرفه های سردفتری، کارشناس رسمی و وکالت مربوط می گردد و کوشش نمایندگان این است که با برطرف انحصار در پذیرش این مشاغل، شرایط را برای توسعه خدمات حقوقی و دسترسی بهتر و با کیفیت تر مردم به این خدمات فراهم نمایند.

وی ادامه داد: ماده 6 طرح تسهیل صدور مجوز ها مربوط به وکالت و شیوه پذیرش افراد در این حرفه می گردد. در این بخش حدنصاب شناور به عنوان معیار قبولی در آزمون وکالت در نظر گرفته شده است تا هم سطح علمی داوطلبان سنجیده گردد و هم امکان ایجاد انحصار از بین برود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: مزیت حد نصاب شناور بر حد نصاب ثابت و مطلق این است که موجب نرمال شدن نتایج آزمون می گردد و تاثیر سختی و آسانی آزمون را از بین می برد و موجب می گردد هر کسی که برای قبولی کوشش نموده و حد نصاب 70 درصد میانگین 1 درصد برتر آزمون را کسب نموده، بتواند وکیل گردد

خضریان با انتقاد از روبرو بعضی وکلا با طرح تسهیل صدور مجوز ها اعلام کرد: با این که هنوز فرصت آنالیز مفاد مربوط به وکالت در طرح تسهیل صدور مجوز ها نرسیده است، اما بعضی وکلا از یک ماه قبل در راهرو های مجلس حضور دارند و برای جلوگیری از برطرف انحصار وکالت لابی می نمایند.

وی اعلام کرد: حضور وکلا در جلسات کارشناسی کمیسیون ها برای یاری به تدوین طرحی برای توسعه بازار خدمات حقوقی اشکالی ندارد، اما واضح است که حضور پر تعداد و مستمر بعضی وکلا در راهرو های مجلس نه برای بحث های کارشناسی و توجیه نمایندگان بلکه برای لابی سنگین علیه طرح تسهیل صدور مجوز های کسب وکار است که این موضوع در شان مجلس نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من موضوع حضور این وکلا در مجلس برای لابی های خارج از عرف را با مسئول حراست مجلس در میان گذاشتم تا معلوم گردد که این افراد چرا و به چه شکل می توانند در یک ماه گذشته مستمرا در مجلس حاضر شوند و لابی نمایند.

خضریان توضیح داد: این شکل از حضور وکلا در مجلس نباید تکرار گردد و امیدوارم حراست مجلس این موضوع را به خاتمه برساند و بنده تا رسیدن به نتیجه آن را پیگیری می کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1848

به "انحصار وکالت و سردفتری باید شکسته گردد، متاسفانه بعضی وکلا از یک ماه قبل برای جلوگیری از برطرف انحصار درحال لابی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحصار وکالت و سردفتری باید شکسته گردد، متاسفانه بعضی وکلا از یک ماه قبل برای جلوگیری از برطرف انحصار درحال لابی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید