تور ارزان استانبول: افتتاح عریض ترین پل معلق دنیا در استانبول

به گزارش مجله پیامک، سومین پل معلق تنگه بسفر در استانبول به بهره برداری رسید

عریض ترین پل معلق دنیا به نام یاووز سلطان سلیم در استانبول روز آدینه، 5 شهریور گشایش یافت. این پل با 59 متر عرض و 73 متر ارتفاع از سطح دریا دو قاره اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می نماید. یکی از ستون های این پل در منطقه آسیایی شهر استانبول در محله پویرازکوی منطقه بی کوز و ستون دیگر در منطقه اروپایی در محله غریبچه منطقه ساری یر قرار گرفته است. پل یاووز سلطان سلیم که سومین پل بزرگ تنگه بسفر در ترکیه است دارای ده لاین تردد است که هشت لاین آن به خودروها به ویژه کامیون ها است و دو لاین دیگر به تردد قطارهای سریع السیر اختصاص یافته است. این پل بلندترین پل در دنیا است که قطارها از آن عبور می نماید، همزمان با بهره برداری از آن اتوبانی به طول صد کیلومتر نیز گشایش می یابد.

تور ارزان استانبول: افتتاح عریض ترین پل معلق دنیا در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

برای ساخت این پروژه چیزی حدود 3 میلیارد دلار به وسیله بخش خصوص هزینه شده است. پیش بینی می گردد از سومین پل معلق شهر دیدنی استانبول روزانه 135 هزار خودرو عبور نمایند و این سازه نقطه ای برای اتصال ترکیه با قدرت های مالی گردد.

ساخت این پل معلق در سال 2012، برای کاهش ترافیک در استانبول و تردد آسان خودروها به ویژه کامیون ها آغاز شد. به نظر می رسد با بهره بردای از پل یاووز سلطان سلیم چیزی حدود یک الی دو ساعت از ترافیک شهری استانبول کم گردد. اگرچه به اعتقاد بعضی کارشناسان با گشایش این پل از اندازه تردد کامیون ها در مرکز استانبول که مشغول انتقال و ارسال کالا هستند، کم نمی گردد. به گفته رئییس جمهور ترکیه در آینده کامیون ها به جای عبور از مرکز استانبول، از این پل عبور خواهند کرد . نخست وزیر ترکیه نیز در مراسم افتتاحیه این پل گفت: پل یاووز سلطان سلیم پل ارتباطی بین شرق و غرب است و از این پل نه تنها ساکنان استانبول بهره می برند، بلکه همه مسافران، از لندن تا چین بر راستا راه ابریشم از آن استفاده خواهند کرد.

احداث این پل با انتقاد ها و اعتراض هایی نیز روبرو شد، انجمن ها و موسسه های محیط زیستی معتقدند ساخت پل یاووز سلطان سلیم به محیط زیست منطقه آسیب بزرگی زده است چراکه برای ساخت آن درختان جنگل های شمالی استانبول قطع شدند و این می تواند آسیب محیط زیستی بزرگی ایجاد نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1964

به "تور ارزان استانبول: افتتاح عریض ترین پل معلق دنیا در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: افتتاح عریض ترین پل معلق دنیا در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید