اظهارنظر مداخله جویانه بایدن در خصوص شرایط رسانه ها در چین

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای مدعی سرکوب رسانه های مستقل از سوی دولت چین شد و از مقامات پکن خواست تا مدیران ارشد روزنامه اپل دیلی و سایر اصحاب رسانه را که به تازگی بازداشت شده اند، آزاد نماید.

اظهارنظر مداخله جویانه بایدن در خصوص شرایط رسانه ها در چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بایدن در این باره گفت: پکن باید به سرکوب مطبوعات مستقل خاتمه دهد و روزنامه نگاران و مدیران بازداشت شده رسانه ها را آزاد کند. روزنامه نگاری جرم نیست.

بعضی گزارشها حاکی از آن است که مقامات چین هفته گذشته چهار تن از مدیران ارشد روزنامه اپل دیلی را بازداشت نموده و دارائی های این روزنامه را مسدود کردند. مقامات چین روزنامه اپل دیلی را به همدستی با یک کشور خارجی و به خطر انداختن امنیت ملی چین متهم کردند.

لازم به ذکر است روزنامه اپل دیلی که به اتخاذ مواضع علیه دولت چین مشهور است، عمدتاً از هنگ کنگ اداره می گردد. جیمی لای بنیانگذار این روزنامه در سال 2019 بازداشت و به جرم سازماندهی و شرکت در گردهمایی های غیر مجاز دستگیر و به زندان محکوم شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1698

به "اظهارنظر مداخله جویانه بایدن در خصوص شرایط رسانه ها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر مداخله جویانه بایدن در خصوص شرایط رسانه ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید