استعفای جین فیلپات، رئیس خزانه داری کانادا از کابینه

به گزارش مجله پیامک، به گزارش سی بی سی، ترودو بعد از انتشار بیانیه استعفا از فعالیت فیلپات بر روی پرونده های مهم دولتی تقدیر کرد. فیلپات، که عضو مجلس از منطقه مارکهام-استافویل است، گفته است با توجه به رویدادهایی که در هفته های اخیر دولت فدرال را متاثر نموده، مدتی است که به کناره گیری فکر می نموده است. فیلپات گفته است پیش فرض تعهدات در کابینه این است که از وزرا انتظار می رود از تصمیمات کابینه و دیگر وزرا حمایت نمایند و باید در حمایت از دولت و سیاست هایش سخن بگویند.

استعفای جین فیلپات، رئیس خزانه داری کانادا از کابینه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

با توجه به این پیش فرض و شرایط فعلی، برای من مقدور نیست که به عنوان وزیر در کابینه خدمت کنم. متاسفانه، شواهد بر کوشش سیاستمداران و یا مقامات در فشار آوردن به وزیر سابق دادگستری و ورود به پرونده SNC-Lavalin، و قراین محتویات این کوشش ها، نگرانی های جدی و اساسی در من پدید آورده است. این نگرانی ها با دیدن و شنیدن نظرات همکاران و دیگر کانادایی ها شدت بیشتری گرفته.

فیلپات از دوستان نزدیک جودی ویلسون ریبولد، وزیر سابق دادگستری است که در مرکز رسوایی SNC-Lavalin واقع شده است. ویلسون ریبولد هفته گذشته در مقابل کمیسیون بازرسی شهادت داد که یازده مقام دولتی از سوی دفتر نخست وزیر و دیگر دفترهای دولتی او را تحت فشار قرار داده اند تا از پیشبرد پرونده SNC-Lavalin با اتهام رشوه در قراردادهای لیبی صرف نظر کند.

در صورتی که این غول مهندسی مستقر در کبک در این پرونده مجرم شناخته گردد تا ده سال از پذیرفتن قراردادهای فدرال منع خواهد شد.

It grieves me to resign from a portfolio where I was at work to deliver an important mandate. I must abide by my core values, my ethical responsibilities, constitutional obligations. There can be a cost to acting on ones principles, but there is a bigger cost to abandoning them. pic.twitter.com/EwO5dtdgG6

- Jane Philpott (@janephilpott) March 4, 2019

از دست رفتن اعتماد به دولت

فیلپات در بیانیه خود نوشته است: متاسفانه، اعتماد خود را به روش دولت در رویارویی با این ماجرا از دست داده ام.

ترودو که دوشنبه شب در تورنتو در راهپیمایی علیه تغییرات اقلیمی شرکت نموده بود از استعفای فیلپات یاد کرد و از او به خاطر ایجاد تغییرات پایه ای در زمینه های مختلف تقدیر کرد. ترودو که به خاطر هیاهوی ایجاد شده از سوی مخالفان سیاست های دولت در خطوط لوله گاز مجبور به فریاد زدن بود گفت که از مدتی قبل از احساسات درونی فیلپات باخبر بوده اما همچنان از تصمیم او ناامید شده. ترودو گفته است: در دموکراسی نظیر کشور ما، و در فضایی که گوناگونی در آن اهمیت به سزایی دارد، مخالفت و بحث قابل قبول است. حتی از آن استقبال می کنیم.

ترودو همچنین بیان کرد به گزارش کمیسیون بازرسی گوش خواهد داد و انتظار دارد که اطلاعات و نظرات بیشتری ارائه گردد. در این میان، از همه خواسته است که بر تصویر بزرگتر تمرکز نمایند. ترودو سپس بدون جوابگویی به سوالات محل را ترک کرد.

دعوت اندرو شی یر از دیگر اعضای کابینه

اندرو شی یر، رهبر حزب محافظه کار کانادا (Conservative)، در توئیتی دولت ترودو را غرق در آشفتگی خواند.

شی یر گفته است: به وزیر دادگستری اجازه نداده که آزادانه صحبت کند، به همین دلیل از ماجرا باخبر نشده ایم. داستان ترودو هر روز تغییر می نماید و با کانادایی ها صادق نیست. [ترودو] باید جوابگوی کمیته بازرسی باشد و استعفا کند.

شی یر در کنفرانس خبری که در ساعت های واپسین روز دوشنبه برگزار گردید ادعای تورودو را منبی بر تمرکز دولت بر حفظ شغل رد نموده و مدعی شده که فشار از سوی دولت به دلایل سیاسی بوده.

شی یر همچنین از دیگر اعضای کابینه خواسته است تا صدایشان را مثل جین فیلپات به گوش برسانند.

کابینه وفادار باقی می ماند

این در حالی است که 33 عضو دیگر کابینه به خبرنگار CBC گفته اند مسئله ای در ادامه فعالیت با نخست وزیر ندارند و همچنان به او وفادار باقی خواهند ماند. مارک گارنو، وزیر حمل و نقل که نماینده مونترال در مجلس عوام نیز است گفته: کاملا! من به ادامه همکاری با رهبری که روی شغل، توسعه طبقه متوسط و قدرتمندسازی اقتصاد متمرکز است، افتخار می کنم

همچنین بخوانید جودی ویلسون ریبولد نخست وزیر را در شرایط کیش مات قرار داده

SNC-Lavalin اندرو شی یر جاستین ترودو جودی ویلسون ریبولد جین فیلپات مارک گارنو

منبع: مداد
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1210

به "استعفای جین فیلپات، رئیس خزانه داری کانادا از کابینه" امتیاز دهید

1 کاربر به "استعفای جین فیلپات، رئیس خزانه داری کانادا از کابینه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای جین فیلپات، رئیس خزانه داری کانادا از کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید