اردوغان: عملیات تا تسلیم و عقب نشینی کردها ادامه دارد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه طی اظهاراتی در مجلس این کشور، از عملیات موسوم به چشمه صلح علیه نیروهای دموکراتیک سوریه دفاع کرد و مدعی شد: تا این لحظه ارتش ترکیه پیروز به پاکسازی یک هزار و 220 کیلومتر مربع از اراضی شمال سوریه شده است.

اردوغان: عملیات تا تسلیم و عقب نشینی کردها ادامه دارد

وی اضافه نمود: جمهوری ترکیه هرگز در طول تاریخ با گروه های تروریستی پشت میز مذاکره ننشسته و به دنبال میانجی هم نیست.

اردوغان تهدید کرد: تا امشب همه تروریست ها باید سلاح های خود را زمین گذاشته، تله های خود را خراب نموده و از منطقه امن مورد نظر ترکیه عقب نشینی نمایند.

وی ادامه داد: عملیات چشمه صلح زمانی خاتمه می گیرد که تروریست ها منطقه امن شمال سوریه را ترک نمایند و تا آن زمان هیچ قدرتی مانع اجرای آن نخواهد شد.

لازم به ذکر است از یک هفته پیش، ترکیه با هدف ایجاد منطقه امن در عمق 30 کیلومتری خاک سوریه، عملیات گسترده ای را علیه نیروهای کردی و دموکراتیک خلق سوریه در مناطق شمال شرق این کشور شروع نموده است.

همزمان، روسیه ضمن کوشش برای میانجیگری میان نمودها و دولت دمشق، هشدار داده هرگونه پیشروی ترکیه در خاک سوریه باید موقت و مطابق با توافق آدانا مورخ 1998 باشد. طبق این توافق، ترکیه فقط در عمق 10 کیلومتری خاک سوریه مجاز به انجام عملیات ضدتروریسم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 506

به "اردوغان: عملیات تا تسلیم و عقب نشینی کردها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: عملیات تا تسلیم و عقب نشینی کردها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید