اجرای اصلاحات ساختاری در ارتش چین

به گزارش مجله پیامک، چین تغییراتی را در ساختار ارتش این کشور به وجود می آورد، تغییراتی که از سوی رئیس جمهور چین یک تصمیم سیاسی بزرگ برای دستیابی به رویای یک ارتش قوی برای این کشور خواهد بود.

اجرای اصلاحات ساختاری در ارتش چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، پکن در ماه نوامبر خاطرنشان کرده بود که قصد اجرای تغییرات و اصلاحات ساختاری را در ارتش دارد، اقدامی که موجب افزایش کنترل حزب کمونیست بر ارتش آزادی بخش خلق چین خواهد شد.

تغییراتی که اواخر روز آدینه اعلام شده، شامل ایجاد یک واحد جدید برای نظارت بر زرادخانه موشک های راهبردی چین خواهد بود. علاوه بر ایجاد نیروی موشکی، ارتش آزادی بخش چین همچنین یک فرمانده ارتش را به عنوان مسئول نیروهای زمینی معین کرده و یک واحد حمایتی را برای یاری به نیروهای ضربت ایجاد نموده است.

این تغییرات ساختاری در شرایطی در ارتش چین ایجاد می گردد که مناقشه های زیادی بر سر مالکیت دریای شرق چین و دریای جنوبی چین مطرح شده است. پکن سه شنبه گذشته نیز خاطرنشان کرد که در حال ساخت دومین ناو هواپیمابر است.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین که رئیس حزب کمونیست به شمار می رود و فرمانده ارتش نیز هست، میخواهد تعداد نظامیان چینی را با 300 هزار نفر کاهش به کمتر از 2 میلیون نفر برساند.

کمیسیون نظامی چین که ژی جین پینگ ریاست آن را بر عهده دارد، روز آدینه دستورالعمل های مربوط به ایجاد یک ارتش مدرن تا قبل از سال 2020 میلادی را ارائه کرده است. این دستورالعمل ها شامل کاهش تعداد نظامیان و ارتقای کیفیت نیروهای جنگی است.

رئیس جمهور چین در این باره تاکید نمود: مأموریت اصلی نیروی جدید موشکی ارتش چین، حفظ تسلیحات متعارف و هسته ای با قابلیت بازدارندگی و حمله خواهد بود.

ولی یانگ یو جون سخنگوی وزارت دفاع چین هر گونه تغییر در سیاست تسلیحات هسته ای این کشور را رد کرد و گفت: سیاست هسته ای و راهبرد هسته ای چین باثبات است، هیچ تغییری در این سیاست ایجاد نشده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

15

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 700

به "اجرای اصلاحات ساختاری در ارتش چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای اصلاحات ساختاری در ارتش چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید