اتحادیه اروپا با نفوذ روسیه و چین در بالکان مقابله می نماید

به گزارش مجله پیامک، مقام های رسمی و دیپلمات های اروپایی بر این باورند که مهمترین اولویت نشست رهبران اتحادیه اروپا با شش کشور بالکان بحث و گفتگو درباره مقابله با نفوذ روسیه و چین در منطقه خواهد بود.

اتحادیه اروپا با نفوذ روسیه و چین در بالکان مقابله می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که ارسال یاری های پزشکی و دارویی چین و روسیه به کشورهای حوزه بالکان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موجب اختلافات گسترده ای در بین کشورهای اروپایی شده است، رهبران اتحادیه اروپا چهارشنبه با همتایان خود در 6 کشور حوزه بالکان ملاقات می کنند تا درباره راهکارهای مقابله با نفوذ چین و روسیه در منطقه رایزنی کنند.

بر اساس این گزارش، چین و روسیه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا یاری های بهداشتی و پزشکی زیادی را برای صربستان و بوسنی ارسال نموده اند.

این نشست که قرار است در شهر زاگرب پایتخت کرواسی برگزار گردد، 20 سال پس از نخستین نشست اتحادیه اروپا و بالکان برگزار خواهد شد. در این نشست رهبران صربستان، کوزوو، مونته نگرو، آلبانی، مقدونیه شمالی و بوسنی به همراه 27 رهبر اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت و این اجلاس به صورت ویدئویی برگزار می گردد.

هر 6 کشور حوزه بالکان تمایل به پیوستن به اتحادیه اروپا را دارند ولی به نظر می رسد این نشست تحت الشعاع بحران ویروس کرونا قرار بگیرد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی در این باره گفت: این نشست یک پیغام دارد و آن است که ما می خواهیم به شما ملحق شویم. ولی ما نیز خواهیم گفت که شما نمی توانید هرگاه که بخواهید به سوی روسیه و چین دست احتیاج دراز کنید.

چین و روسیه در ماه مارس پزشک و تجهیزات پزشکی و دارویی به صربستان و بوسنی ارسال نموده است.

آلکساندر ووسیچ رئیس جمهور صربستان از شی جین پینگ رئیس جمهور و مردم چین به خاطر این یاری ها تشکر نموده است.

اورزولا وون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در ماه نوامبر هشدار داده بود که اگر اتحادیه اروپا اقدامات کافی را برای حمایت از کشورهای بالکان انجام ندهد، دیگران این کار را انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 984

به "اتحادیه اروپا با نفوذ روسیه و چین در بالکان مقابله می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا با نفوذ روسیه و چین در بالکان مقابله می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید