2 میلیارد و 140 میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است

به گزارش مجله پیامک، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان ، گفت: مجموع حجم مخزن سدهای استان دو میلیارد و 548 میلیون مترمکعب بوده که از این مقدار، هم اکنون دو میلیارد 140 میلیون مترمکعب آن پر است.

2 میلیارد و 140 میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است

کامران خرم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به میزان ذخایر آبی استان، اظهار کرد: در استان کردستان 14 سد آبگیری شده که مجموع حجم مخزن این سدها دو میلیارد و 548 میلیون مترمکعب بوده و از این مقدار، هم اکنون دو میلیارد 140 میلیون مترمکعب پر است.

وی توضیح داد: این مقدار آب ذخیره شده در سدهای استان نسبت به سال گذشته 18 درصد بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان، اضافه نمود: با توجه به میزان بارش سال آبی 97-98 و مقایسه با دراز مدت؛ امسال، سال تر و فرانرمال محسوب می گردد.

خرم در ادامه، بیان نمود: بر اساس میزان بارندگی یک سال نمی توان قضاوت کرد که دوره خشکسالی تمام شده و دوره ترسالی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان دچار کمبود آب شرب در بخش کشاورزی نخواهیم شد، عنوان نمود: براساس برنامه ریزی به عمل آمده در هر سال آبی، نیازها با ورودی تنظیم شده و خوشبختانه به دلیل ورودی مناسب، امسال تامین نیازهای شرب و کشاورزی امکانپذیر است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان، با اشاره به اینکه هیچ کدام از سدهای استان تخریب نشده اند، اظهار داشت: برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری و نگهداری از این سدها به عمل آمده و سیلاب های اخیر برای هیچکدام از سدهای استان مسئله ای به وجود نیاورده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 206

به "2 میلیارد و 140 میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیارد و 140 میلیون مترمکعب از حجم مخزن سدهای کردستان پر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید