کمبود برق برنامه مایکروسافت و آمازون را در ایرلند بهم زد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، کمبود و خطر قطع برق در ایرلند به معنای عدم تأسیس مراکز داده تازه مایکروسافت و آمازون است.

کمبود برق برنامه مایکروسافت و آمازون را در ایرلند بهم زد

توقف پذیرش مشترک تازه به وسیله شرکت برق دولتی ایرلند موسوم به ایرگرید به این معنی است که توسعه مراکز داده برنامه ریزی شده به ارزش 2 میلیارد یورو به وسیله مایکروسافت و آمازون متوقف خواهد شد.

مراکز داده موجود در این کشور به شدت شبکه فراوری و توزیع برق ایرلند را تحت فشار قرار داده اند. این امر باعث شد رگولاتوری ایرلند سال گذشته هشداری صادر کند مبنی بر اینکه در صورت حل نشدن مسائل، احتمال خاموشی و قطع متناوب برق وجود دارد.

به دلیل وجود همین مسائل به یک مرکز خدمات وب آمازون و دو مرکز مشابه مایکروسافت (از جمله یکی که قرار بود برق پشتیبان را برای راه اندازی نیروگاه های بادی ایرلند تأمین کند) برای اتصال به شبکه برق ایرلند مجوز اعطا نشد.

با توجه به عدم اعطای هیچ مجوز تازهی به مراکز داده شرکت های فناوری به وسیله ایرگرید از نوامبر گذشته، پیش بینی می گردد راه اندازی و توسعه مراکز موجود متوقف گردد.

مراکز داده میزان زیادی برق مصرف می نمایند که راه اندازی تعداد زیادی از آنها منجر به محدودیت هایی در شبکه های برق در سراسر دنیا شده است. به گزارش دیتا سنتر داینامیکس، مقامات انگلیسی حتی ساخت خانه های تازه در غرب لندن را تا سال 2035 متوقف کردند زیرا مراکز داده قبلاً کل ظرفیت برق را به خود اختصاص داده اند. مشکل مشابهی به همین دلیل در ویرجینیای آمریکا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2127

به "کمبود برق برنامه مایکروسافت و آمازون را در ایرلند بهم زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود برق برنامه مایکروسافت و آمازون را در ایرلند بهم زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید