قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شرکت های عظیم را هدف می گیرد
به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مارگرت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا اظهار داشت پیش نوین قوانینی برای کنترل شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل باید طوری باشد که بیش از 5 شرکت عظیم حوزه فناوری را پوشش دهد.
با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.
هدف اتحادیه اروپا از ارائه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تضمین آن است که شرکت های فناوری آمریکایی رفتاری عادلانه با رقبایشان داشته باشند. این درحالی است که چند مورد تحقیق آنتی تراست نشان داد این شرکت ها از قوانین رقابت تخطی می نمایند.
این قوانین که از سوی وستاگر اعلام شده، مشمول شرکت هایی می گردد که طی 3 سال قبل، گردش اقتصادی سالانه آنها در اروپا بیش از 6.5 میلیارد یورو باشد یا ارزش آنها در بازار سال گذشته 65 میلیارد یورو تخمین زده شده است. بعلاوه این شرکت ها باید حداقل در 3 کشور اروپایی سرویس فراهم نمایند. در این صورت حداقل 10 شرکت عظیم مشمول قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می شوند.
اما آندریاس شواب یکی از اعضای مجلس اتحادیه اروپا خواستار تغییر در قانون است به طوری که شرکت هایی با گردش اقتصادی سالانه 10 میلیارد دلار و ارزش بازاری 100 میلیارد دلار مشمول آن شوند. به عبارت دیگر او خواستار اصلاح قانون به شیوه ای است که 5 شرکت عظیم گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت را هدف بگیرد.
وستاگر در این باره می گوید: قانون بازارهای دیجیتال مربوط به شرکت هایی است که قدرت را در کنترل خود گرفته اند. ما با ارائه این قانون سعی داریم ویژگی های مختلفی را شرح دهیم که در حقیقت قدرت در بازار را توصیف می نمایند. این قانون فقط مربوط به لیست خاصی از شرکت ها نیست. بلکه مربوط به حضور شرکت ها در بازار و قدرتشان در این بستر است.
منبع: خبرگزاری مهر