ژاپن در پی خرید موشک های تاماهاوک آمریکایی

به گزارش مجله پیامک، تلویزیون ژاپن اظهار داشت دولت این کشور خرید موشک های کروز تاماهاوک آمریکایی را آنالیز می نماید.

ژاپن در پی خرید موشک های تاماهاوک آمریکایی

شبکه تلویزیونی ان اچ کی NHK ژاپن امروز آدینه گزارش داد که دولت ژاپن در حال آنالیز خرید موشک های کروز تاماهاوک ساخت آمریکا است.

بر اساس این گزارش، توکیو در حال آنالیز امکان استفاده از موشک های تاماهاوک به عنوان یک بازدارنده و جایگزین برای مدل های دیگر است. این موشک ها می توانند اهدافی را از خارج از برد دشمن هدف حمله قرار دهند، است.

توکیو موشک های تاماهاوک را بسیار قابل اعتماد می داند، زیرا نیروهای آمریکایی مدت هاست از آن ها در عملیات ها استفاده می نمایند. انتظار می رود دولت ژاپن از نزدیک با احزاب حاکم و آمریکا همکاری کند تا بتواند این توافق را منعقد کند.

توکیو علاوه بر تجهیز نیروهای زمینی، در حال برنامه ریزی برای افزایش توانایی نیروهای دفاع شخصی برای حمل و نقل انبوه پرسنل و تجهیزات نظامی در صورت تشدید تنش در تنگه تایوان است.

در اول سپتامبر، وزارت دفاع ژاپن بیان کرد که بودجه نظامی تقریباً 5.6 تریلیون ین (41.4 میلیارد دلار) برای سال 2023 درخواست نموده است. این مبلغ فقط شامل هزینه هایی است که وزارتخانه آماده افشای آن بود. کارشناسان و رسانه ها بر این باورند که بودجه واقعی درخواستی 6.5 تریلیون ین است. بودجه دفاعی ژاپن برای سال 2022 5.4 تریلیون ین است که یک رکورد نیز بود.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2160

به "ژاپن در پی خرید موشک های تاماهاوک آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن در پی خرید موشک های تاماهاوک آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید