چرا یارانه 100 هزار تومانی به همه مشمولان نرسید؟

به گزارش مجله پیامک، پنجشنبه 27 آذر ماه اعلام شد که یارانه نقدی 100 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانواری که منبع درآمدی ندارند واریز شد. این یارانه برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی 120 هزار تومان است. اما حواشی این واریزی همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد در این طرح خطا هایی انجام شده است.

چرا یارانه 100 هزار تومانی به همه مشمولان نرسید؟

به گزارش تجارت نیوز، پس از اعلام واریز یارانه 100 هزار تومانی، حواشی آن به تدریج افزایش یافت. از جمله آن اعتراض به واریز یارانه 100 هزار تومانی بود که خیلی از مردم مدعی شدند هرچند مشمول این طرح می شدند، اما هنوز یارانه ای دریافت ننموده اند.

در بخشی از کامنت های مردمی آمده است:

خواهر من زن سرپرست خ و بیکار، نه وام یک میلیونی بهم دادن و نه 100هزارتومن را پس شما به چه افرادی این پول رامیدی رو چه معیاری؟

این چه عدالتی هست طرف حقوق بگیر است براش پول ریختن من کارگاهی هیچی!

واقعا این چه وضعشه دل بخواهی 100 تومن و 1 میلیون تومن رو دادن؟

به ما که کارگریم و با بدبختی زندگی رو میگذرونیم نه 1 تومن رو دادن نه 100 تومن رو. هرکی ک وضعش خوب بوده گرفته ما نه. نمیدونم با چه حساب کتابی واریز کردن؟

ما نه بیمه داریم نه حقوق بگیریم شوهرم یه دست فروش ساده است، ولی به ما ندادن. به یه عده انگشت شمار دادن.

پس از این در پیگیری های برای نحوه اعتراض به یارانه 100 هزار تومانی معین شد که خطا هایی رخ داده است.

پیگیری ها حاکی از این بود که یارانه 100 هزار تومانی به بعضی از خانوار هایی که شرایط دریافت این یاری بلاعوض را داشته اند واریز نشده، اما در مقابل بعضی از بیمه شدگان و بازنشستگان این 100 هزار تومان را دریافت نموده اند.

روابط عمومی وزارت کار اعلام نموده است: در شناسایی نهایی متقاضیان مسئله ای وجود دارد که موجب شده لیست مشمولان معین نگردد.

امروز نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که وظیفه شناسایی مشمولان این طرح را به عهده دارد اطلاعیه ای را منتشر نموده، اما موضوع جدید در این اطلاعیه مطرح نشده است.

مشمولان چه کسانی هستند؟

در این اطلاعیه درباره مشمولان این طرح آمده که این افراد مشمول طرح یارانه 100 هزار تومانی می شوند:

1. خانوار هایی که هیچ یک از اعضای آن ها حقوق ماهانه دریافت نمی نمایند.

کارکنان بخش دولتی، نیمه دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می شوند، در زمره این گروه نیستند.

2. خانوار هایی که هیچ یک از اعضای آن ها بیمه پرداز نباشند.

3. بر اساس آنالیز شاخص های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک های پایین هستند.

4. خانوار هایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

به افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی ماهانه 120 هزار تومان و به افرادی که تمام شرایط بالا را داشته باشند ماهانه 100 هزار تومان پرداخت می گردد.

اما در مورد نقش این وزرتخانه در اجرای این طرح نوشته شده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئولیت شناسایی مشمولان بر اساس اطلاعات ثبتی که از سایر دستگاه ها دریافت شده است را بر عهده دارد و معین تعداد مشمولان و مدیریت فرایند پرداخت مبالغ این طرح حمایتی، بر عهده سازمان برنامه وبودجه است.

به نظر می رسد هنوز هم لیست پرداختی نهایی نشده و احتمال تغییر در لیست مشمولان وجود دارد. از آنجایی که وزارت کار پذیرفته که در شناسایی متقاضیان مسئله ای وجود دارد، احتمالا در روز های آینده شاهد اضافه شدن افراد جدیدی به این لیست باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1403

به "چرا یارانه 100 هزار تومانی به همه مشمولان نرسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا یارانه 100 هزار تومانی به همه مشمولان نرسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید