پیگیری کمبودهای دارویی با سامانه تلفنی 190

به گزارش مجله پیامک، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گزارش کمبودهای دارویی دریافت شده از سامانه تلفنی 190، بلافاصله توسط کارشناسان دارویی پیگیری می شود.

پیگیری کمبودهای دارویی با سامانه تلفنی 190

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، فرزانه فرجیان با اعلام این خبر گفت: معمولاً یکی از بیشترین تماس های مردم با سامانه 190 در رابطه با کمبودهای دارویی است از همین رو بلافاصله پس از دریافت گزارشات، موضوع توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و به تماس گیرنده اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه موارد کمبود دارویی معمولا مربوط به داروهای وارداتی است، ادامه داد: تنها در مواردی که کمبود گزارش شده کشوری باشد گاهی تامین دارویی با تاخیر روبرو می شود اما در این موارد نیز بلافاصله پس از برطرف شدن مشکل، دارو تامین و به سرعت در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شرح داد: پیگیری کمبودهای دارویی به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره درخصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و نقدها مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین خدمات ارائه شده توسط سامانه 190 است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 603

به "پیگیری کمبودهای دارویی با سامانه تلفنی 190" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری کمبودهای دارویی با سامانه تلفنی 190"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید