پیشنهاد چین برای احداث خط ریلی سریع السیر در راستا جاده ابریشم

به گزارش مجله پیامک، سازمان مسئول صلاحیتدار راه آهن چین پیشنهاد نموده که یک خط ریلی سریع السیر در جهت جاده ابریشم احداث گردد و منطقه شمال غرب چین را به وسیله آسیای میانه به غرب آسیا متصل نماید.

پیشنهاد چین برای احداث خط ریلی سریع السیر در راستا جاده ابریشم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آسیا وان، سازمان مسئول صلاحیتدار راه آهن چین پیشنهاد نموده که یک خط ریلی سریع السیر در جهت جاده ابریشم احداث شود و منطقه شمال غرب چین را به وسیله آسیای میانه به غرب آسیا متصل نماید. بر اساس اعلام این سازمان، اجرای این طرح مسائل ارتباطی بین مرزی به لحاظ استانداردهای متفاوت ریلی کشورها را رفع خواهد نمود.

هواوو، مهندس ارشد شرکت راه آهن چین، روز پنجشنبه این پیشنهاد را در نشست ابتکار یک کمربند، یک جاده که به همت جامعه مهندسی شهری چین برگزار گردید، عنوان کرد.

وی پیشنهاد کرد که این خط ریلی از ارومچی و یینیگ چین به آلماتی قزاقستان و از آنجا به بیشکک قرقیزستان کشیده شود و سپس در جهت خود با عبور از تاشکند و سمرقند ازبکستان، عشق آباد ترکمنستان به تهران برسد.

وی اضافه کرد، این خط ریلی شمال شرق-جنوب غرب خط ریلی موجود در کشورهای آسیای میانه را که از جنوب شرق به شمال غرب و به سمت مسکو می رود تکمیل خواهد نمود. این خط ریلی که بر اساس استانداردهای ریلی چین احداث خواهد شد می تواند بر مسائل ناشی از ناسازگاری سیستم های ریلی کشورهای واقع در جهتش فائق آید.

سالهاست که استفاده از ریل های 1.53 متری در کشورهای آسیای میانه یکی از مسائل اصلی مدیران شرکت های حمل و نقل بوده است، زیرا ریل های مورد استفاده در چین و بیشتر نقاط دنیا، 1.435 متری هستند. تغییر این مقیاس در نقاط مرزی برای محموله های ارسالی چند روز طول می کشد و موجب کاهش قدرت رقابت جهتهای ریلی این منطقه نسبت به جهتهای دریایی می شود.

مهندس هواوو اضافه کرد، بعید است این کشورها متقاعد شوند که اسانداردهای ریلی خود را تغییر دهند، اما ساخت یک خط ریلی جدید بر اساس استانداردهای ریلی چین شبکه ریلی چین را به دیگر مناطق متصل خواهد نمود.

افزایش حمل و نقل کانتینری و حمل و نقل کانتینر های ارسالی به وسیله دریا به وسیله زمین می تواند هزینه ساخت این خط ریلی را توجیه کند.

110

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 697

به "پیشنهاد چین برای احداث خط ریلی سریع السیر در راستا جاده ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد چین برای احداث خط ریلی سریع السیر در راستا جاده ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید