پلاستیک مقاوم و سازگار با محیط زیست فراوری شد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، فراوری پلاستیک از مواد سازگار با محیط زیست به جای نفت خام و گاز طبیعی در سال های اخیر در دستور کار محققان قرار گرفته است. اما فراوری این نوع مواد پلاستیکی چالش هایی نیز دارد که یکی از آنها مقاومت کمتر پلاستیک های زیستی در برابر گرما است. محققان دانشگاه آکرون با غلبه بر این چالش، پلاستیکی سازگار با محیط زیست فراوری نموده اند که حتی در صورت ریختن آب جوش در آن آسیب نمی بیند.

پلاستیک مقاوم و سازگار با محیط زیست فراوری شد

این پلاستیک علاوه بر دوام کافی، انعطاف بالایی نیز دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده این پلاستیک اسید پلی لاکتیک است که با هزینه کمی قابل فراوری است و قبلاً برای فراوری پوشش های بسته بندی مواد غذایی و بطری نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. اما در برابر دمای زیاد مقاوم نیست و حداکثر می تواند تا 60 درجه سانتیگراد دوام بیاورد.

به گفته دکتر مسعود رضوی که هم اکنون در مقطع پست دکترای دانشگاه ویسکانسین مشغول به تحصیل است، برای حل این مشکل تغییراتی در ساختار مولکولی اسید پلی لاکتیک انجام شد و میزان درهم تنیدگی آن در زمان فراوری پلاستیک افزایش یافت.

وی که تا مقطع فوق لیسانس در رشته پلیمر در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بوده می گوید باید برای کسب اطمینان از سمی نبودن این پلاستیک آنالیز ها و آزمایش های بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1362

به "پلاستیک مقاوم و سازگار با محیط زیست فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاستیک مقاوم و سازگار با محیط زیست فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید