پاسخ منفی لهستان به آمریکا ، در ائتلاف خلیج فارس شرکت نمی کنیم

به گزارش مجله پیامک، نخست وزیر لهستان گفت که کشورش با آمریکا درباره ائتلاف در خلیج فارس مذاکره داشته است اما با مشارکت در این ائتلاف موافقت نکرده است.

پاسخ منفی لهستان به آمریکا ، در ائتلاف خلیج فارس شرکت نمی کنیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه دی ولت آلمان، ماتئوش موراویه تسکی، نخست وزیر لهستان بیان کرد که کشورش با آمریکا درباره ائتلاف در خلیج فارس مذاکره داشته است، اما با مشارکت در این ائتلاف موافقت ننموده است.

وی با تاکید بر اینکه کشورش در ماموریت نظامی به رهبری آمریکا به منظور حمایت از تردد کشتی ها در منطقه خلیج فارس شرکت نخواهد کرد گفت: در این باره مذاکراتی را انجام داده ایم اما ما به هیچ عنوان با این مسئله موافقت ننموده ایم که با نیروهای آمریکایی در عملیات دریایی در خلیج فارس همکاری و مشارکت کنیم. این اتفاق نخواهد افتاد.

دولت آلمان هم درخواست آمریکا به منظور مشارکت در این عملیات دریایی را رد نموده است. دلیل آلمان این است که نمی خواهد از استراتژی فشار حداکثری آمریکا در این راستا حمایت کند. از بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا به حال تنها انگلیس برای حمایت از آمریکا در عملیات دریایی خلیج فارس اعلام آمادگی نموده و دو کشتی جنگی را به تنگه هرمز فرستاده است تا کشتی های تجاری انگلیسی را اسکورت نمایند.

پیشتر ایالات متحده اعلام نموده بود که میخواهد یک ائتلاف بین المللی برای گشت زنی در نزدیکی آبهای ایران و یمن ایجاد کند. نخستین پیشنهادها در انتها ماه ژوئن در مذاکرات وزیران با متحدان ناتو در بروکسل انجام شد. این اقدامات شامل انجام اقدامات شناسایی به وسیله هوایی و ارسال کشتی برای اسکورت کشتی های تجاری در تنگه هرمز بود. انگلستان برای گشت زنی در نزدیکی ایران به ائتلاف بین المللی تحت حمایت ایالات متحده پیوسته است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 308

به "پاسخ منفی لهستان به آمریکا ، در ائتلاف خلیج فارس شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ منفی لهستان به آمریکا ، در ائتلاف خلیج فارس شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید