وقت پزشکی آرایشگرها !

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان سرفصل های مسائل و بیماری های پوست مربوط به رشته پزشکی است، آرایشگاه ها و دیگر رشته ها حق دخالت در این امور را ندارند.

وقت پزشکی آرایشگرها !

به گزارش ایسنا، علاءالدین شیخی اظهار کرد: اخیراً شکایات رسیده مربوط به زیبایی، که افراد به مراکز غیرمجاز و فاقد پروانه مراجعه نموده اند در سازمان نظام پزشکی استان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: روزانه بیمارانی داریم که با مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه پوست و زیبایی و پرداخت هزینه های گزاف دچار عوارض شدید شده اند که متاسفانه برخی از این عوارض برگشت ناپذیر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان گفت: انتظار این سازمان به اسم بزرگترین سازمان تخصصی غیردولتی از مردم فهیم لرستانی این است که برای مسائل زیبایی و سلامت پوست به پزشکانی که دارای مجوز لازم از سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت هستند و دارای تبحر و تجربه کافی بوده و گواهی دوره های مربوطه را از این دو سازمان اخذ نموده اند مراجعه نمایند.

شیخی بیان نمود: باتوجه به اینکه سرفصل های مسائل و بیماری های پوست مربوط به رشته پزشکی است، آرایشگاه ها و دیگر رشته ها حق دخالت در این امور را ندارند.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از هرگونه عارضه و خسارت ضرورت دارد اقدامات درمانی اعم از اعمال سرپایی یا تجویز دارو برای بیماری های پوست و مو و زیبایی، صرفاً در مراکز درمانی مجاز و تابلودار و به وسیله پزشکان صلاحیت دار مجاز است، بیان نمود: شهروندان از مراجعه به مراکز درمانی غیرمجاز و فاقد تابلو و مدارک لازم و واحدهای صنفی غیردرمانی که برخلاف مقررات در امور پزشکی دخالت می نمایند بپرهیزند.

رئیس سازمان نظام پزشکی لرستان با تاکید براینکه تبلیغات در رسانه های حقیقی و مجازی در چارچوب مقررات و صلاحیت حرفه ای احتیاج به مجوز نظام پزشکی دارد، اسم کرد: از آنجا که ممکن است به تبلیغات غیرمجاز و بعضاً کذب و گمراه نماینده بویژه در فضای مجازی برخورد کنید برای حصول اطمینان می توانید از مراجع ذیصلاح مانند اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نظام پزشکی استان و یا از پزشک معتمد خود سئوال کنید.

شیخی توضیح داد: درخواست من از صدا و سیمای به اسم رسانه فراگیر این بوده که با حضور پزشکان صاحبنظر آموزش های لازم را به جامعه ارائه کند که البته در این مورد کم کاری شده است.

وی گفت: به شهروندان لرستانی توصیه می گردد فریب تصاویر و کامنت های مربوط به مراکز و افراد غیرمجاز را نخورند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1793

به "وقت پزشکی آرایشگرها !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت پزشکی آرایشگرها !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید