وزیر ارشاد: کنسرت های موسیقی از اول دی ماه برگزار می گردد

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - بعد از اینکه برگزاری کنسرت ها در تاریخ اول آذرماه اجرایی نشد محمد مهدی اسماعیلی عنوان نمود که کنسرت های تهران دچار مشکل شده بود که با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه کنسرت ها طبق برنامه و از اول دی ماه برگزار می گردد.

وزیر ارشاد: کنسرت های موسیقی از اول دی ماه برگزار می گردد

به گزارش ایرنا، برگزاری کنسرت های موسیقی در روزهایی که واکسیناسیون بالای 80 درصدی در کشور صورت گرفته است، یکی از رویدادهای خوبی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه های گذشته وعده آن را به مخاطبان داد. در این زمینه تا به امروز جلساتی با حضور مسوولان موسیقی این وزارتخانه، تهیه نمایندگان کنسرت ها و سالن دارها برگزار و در نهایت طبق تاییدیه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد این کنسرت ها با ظرفیت 100 درصدی در سالن ها برگزار گردد.

پیش از این زمان برگزاری کنسرت ها از اول آذرماه مطرح شده بود اما به علت اختلاف نظر سالن دارها با تهیه نمایندگان در مورد بهای بلیت ها، این زمان به تعویق روبرو افتاد. در نهایت طبق اعلام یکی از تهیه نمایندگان کنسرت های موسیقی، قیمت بلیت ها افزایش می یابد.

تاخیر یا اجرای به موقع کنسرت ها؟

در کش و قوس اخبار برگزاری کنسرت ها که البته الان تنور آن در جزیره کیش داغ تر از سایر شهرهای کشور است، هفته گذشته خبری مبنی بر لغو کنسرت های موسیقی منتشر شد. در این زمینه، محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برگزاری کنسرت های موسیقی، گفت: موضوع برگزاری کنسرت های موسیقی به تازگی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد. کنسرت های تهران دچار مشکل شده بود که با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه کنسرت ها برگزار می گردد.

وزیر فرهنگ برگزاری این کنسرت ها را طبق برنامه و از اول دی ماه بیان کرد.

کنسرت های کیش در حالی تا خاتمه آذرماه برگزار می گردد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه برگزارنمایندگان کنسرت در کوشش برای روشن کردن چراغ کنسرت ها در سالن های مرکز هستند و این امید وجود دارد در هفته های آینده بلیت فروشی کنسرت ها با 100 درصد ظرفیت شروع گردد.

تالار وحدت از اول دی میزبان علاقه مندان موسیقی

در حالی که این روزها ترافیک کنسرت ها در کیش پر رونق تر از سایر شهرها و حتی تهران است، مدیرعامل بنیاد رودکی هم هفته گذشته این خبر را به ایرنا داد که کنسرت های موسیقی و کنسرت های تالار وحدت از اول دی ماه در تالار وحدت بعد از 2 سال دوری، شروع به کار می نمایند. وی اعلام نموده بود که شرایط ناشی از همه گیری و تعطیلی سالن ها فرصتی فراهم کرد که به نوسازی مجموعه های بنیاد رودکی بپردازیم و هنرمندان و هنردوستان در این فصل تازه هنر با فضای بهسازی شده تالارها روبرو اند. کوشش مان این بود نشاط را بیش از پیش به جامعه بازگردانیم و این بخشی از رسالت اجتماعی مجموعه ما است.

از سوی دیگر، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ هم در روزهای گذشته بیان کرد که 10 درخواست برای برگزاری کنسرت های موسیقی به این دفتر برای صدور مجوز ارسال شده است.

همزمان با فراهم کردن زیرساخت های مورد احتیاج برای استقبال از کنسرت ها، فرهنگسراها نیز آمادگی خود را برای اجرای کنسرت ها بیان کردند. در این زمینه، امیرحسین سمیعی، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از این به ایرنا اعلام نموده بود که فرهنگسراهای شهرداری تهران در آمادگی کامل برای استقبال از اجراهای زنده موسیقی هستند و از کنسرت های فاقد گیشه قدرتمند حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1936

به "وزیر ارشاد: کنسرت های موسیقی از اول دی ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزیر ارشاد: کنسرت های موسیقی از اول دی ماه برگزار می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد: کنسرت های موسیقی از اول دی ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید