همه چیز در خصوص دکوراسیون ورودی خانه

به گزارش مجله پیامک، تجربه اولین حضور در بعضی از مکان ها هنگام ورود تا مدت ها در فکر انسان باقی می ماند. ورودی خانه نخستین فضایی است که می تواند باعث ایجاد حس خوب و جلب توجه افراد گردد. جای گذاری و چیدمان درست مبلمان ورودی تاثیر به سزایی در دعوت کنندگی و ایجاد تاثیر ماندگار در فکر افراد به عنوان فضایی خاص و زیبا دارد و چه بسا با کمی خلاقیت بتوان مهمان ها را غافلگیر کرد.

همه چیز در خصوص دکوراسیون ورودی خانه

ورودی هر خانه از اهمیت زیادی برخوردار است چون به طور غیر مستقیم خلاقیت و ذهینت شما را به افراد القا می نماید و در همان چند دقیقه اول تاثیر زیادی بر آن ها می گذارد.خانه ما محیط امن ما است پس بهتر است برای ایجاد حس آرامش و دعوت نمایندگی هر چه بیشتر از دکوراسیون ورودی غافل نشویم و سعی کنیم ورودی خانه را به فضایی دلباز و خاص تبدیل کنیم.برخلاف تصور برای زیبا شدن و تاثیرگذاری ورودی خانه احتیاج به مبلمان و عناصر گران قیمت نیست بلکه با چیدمان خلاقانه و رعایت چند نکته می توان به ورودی ساده اما خاص دست پیدا کرد. در این مقاله ما قصد داریم نکاتی مفید برای دکوراسیون ورودی خانه را بیان کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تعریف فضای ورودی خانه در دکوراسیون داخلی

یکی از اصول طراحی پلان های مدرن در نظر گرفتن فضای خاص و تفکیک شده ای به عنوان فضای ورودی در هر خانه ای است و به طور کلی در پلان معماری این فضا تعبیه شده است. در صورت وجود چنین فضایی کار اصلی شما فقط در نظر گرفتن چیدمان عناصر و ایجاد محیطی زیبا و در عین حال کاربردی است.اما در برخی از خانه ها فضای ورودی جداگانه ای تعبیه نشده و درب ورودی به طور مستقیم به سالن اصلی یا نشیمن باز می گردد که این مشکل هم به راحتی با استفاده از دیوار های جدا نماینده یا همان پارتیشن ها قابل حل است.

شما با استفاده از پارتیشن های تقسیم نماینده فضا می توانید قسمت مورد احتیاج برای فضای ورودی را از سایر بخش های خانه جدا کنید. این کار دو مزیت دارد؛ یکی اینکه از ارتباط مستقیم فضای ورودی و بخش های خصوصی خانه جلوگیری می گردد و دیگر اینکه مکان مناسبی جهت ایجاد فضای مکث و تاثیر گذاری و دعوت نمایندگی فراهم می گردد.پارتیشن های متحرک، پارتیشن های ال شکل و پارتیشن هایی با طراحی خاص و کاربردی مثلا به عنوان بخشی از فضای نگه داری گل ها و کتابخانه و … می توانند برای ایجاد فضای ورودی به شما یاری زیادی نمایند.

بعلاوه برای تفکیک بیشتر این فضا نسبت به فضای مجاور می توان از مصالح کف سازی و دیوار پوش های متفاوت نسبت به دیگر فضاها استفاده کرد. فضای ورودی میتواند فقط یک بخش از خانه باشد که با استفاده از رنگ، چیدمان، پارتیشن متفاوت از بقیه خانه تفکیک شده است.

نکات طراحی ورودی خاص و غافلگیر نماینده برای خانه شما

برای ایجاد فضایی مدرن از مبلمان و عناصر تجملاتی و زیاد صرف نظر کنید و در پی سادگی و کاربردی بودن مبلمان در عین چیدمان مناسب باشید.

انتخاب تم و رنگ ها برای فضای ورودی

برای ایجاد تنالیته رنگی مناسب، باید دانش هرچند اندکی نسبت به رنگ ها و آثار آن ها داشته باشید. هرچند این انتخاب با توجه به سبک قابل استفاده شما در این فضا بستگی دارد. انتخاب رنگ مناسب باعث ایجاد طراوت حتی در خسته نماینده ترین ورودی ها می گردد.استفاده بیشتر از رنگ سفید برای ایجاد حس آرامش و سکون مکان توصیه می گردد. رنگ سفید باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا و تمیز بودن فضا می گردد اما اگر احساس می کنید باعث مات شدن فضا شده است می توانید از رنگ های متضاد در ترکیب با سفید بهره ببرید.ترکیب رنگ سفید به همراه مبلمان و عناصر چوبی از برترین ترکیب ها است که با استفاده از عناصری مثل گیاهان، لباس های آویزان شده و… میتوان ترکیب زیباتری ایجاد کرد.

عنصر نور و اهمیت نورپردازی ورودی خانه

همه ما از وارد شدن و مکث در یک فضای تاریک حس خوبی نخواهیم داشت. بعلاوه نور علاوه بر دید زیبایی و بصری که ایجاد میکند باعث حس امنیت و ایمنی است. ورود به یک فضای روشن که در آن از نور پردازی دکوراتیو استفاده شده است حس متفاوتی درون ما ایجاد می نماید.برای روشنایی فضای ورودی می توانید از عناصر زیر بهره ببرید:

  • سیستم های ال ای دی یا لامپ های هالوژن سقفی
  • سیستم روشنایی دکوراتیو (زیبایی و شیک بودن با یک انتخاب)
  • استفاده از کناف کاری برای نور های مخفی در دیوار و سقف،
  • استفاده از آباژور
  • استفاده از لوستر های سقفی
  • استفاده از لوستر های آویزی ساده

بهتر است در ورودی خانه برای ایجاد حس دعوت نمایندگی بیشتر از نور گرم استفاده گردد. توجه داشته باشید عناصر نورپردازی باید به زیبایی فضا بیفزاید و در عین حال نور کافی فضا را تامین کند.

آینه در ورودی

آینه باعث روشن تر نشان دادن محدوده ورودی و بعلاوه بزرگتر نشان دادن فضا می گردد. اگر فضای ورودی خانه شما کوچک است با استفاده از آینه می توانید آن را بزرگتر نشان دهید. آینه عنصر مهمی در ورودی خانه می باشد. بهتر است از آینه هایی ساده و در سبک مینیمال برای ورودی استفاده گردد و از آینه هایی در سبک کلاسیک پرهیز گردد چرا که زیبایی ورودی در سادگی آن است. انتخاب سبک آیینه بستگی به سبک دیگر عناصر و مبلمان این قسمت از خانه دارد. وجود آینه در ورودی باعث ایجاد آرامش در یک فضای مکث قبل از ورود به فضای اصلی نیز می باشد. استفاده از آینه های چوبی پرطرفدار در این بخش خانه انرژی مثبت و گرمای صمیمانه تری به فضا می بخشد.

جاکفشی و کمد در ورودی

از وسایل مهم و کاربردی در هر ورودی می توان به کمد ها و جا کفشی ها اشاره نمود. جا کفشی ها امروزه علاوه بر کاربرد اصلی آن ها فضای مناسبی برای نگه داری از اکسسوری ها و وسایل تزیینی هم هستند.جاکفشی های چوبی از پرطرفدار ترین مبلمان برای ورودی خانه به شمار می فرایند. در برخی از آن ها قسمت آویز لباس و جاکفشی با ترکیبی زیبا در کنار هم قرار گرفته اند اما در دکوراسیون های مدرن بیشتر از جاکفشی های ساده و گوچک با رنگ های خنثی استفاده میگردد.

رنگ جاکفشی با توجه به دکور کل ورودی حائز اهمیت است. مکان قرارگیری جاکفشی معمولا راهروی ورودی می باشد. همان طور که می دانیم جاکفشی برای جلوگیری از نامنظم بودن ورودی و رعایت بهداشت خانه الزامی است و کفش ها باید به صورت تمیز و مرتب در جا کفشی قرار بگیرند تا به زیبایی ورودی نیز بیفزایند.

گیاهان و گلدان های زیبا در ورودی

استفاده از گل در ورودی باعث ایجاد فضایی سورئال میگردد. گیاهان به طور کلی باعث ایجاد فضایی آرامش بخش در هر محیطی می گردد و می توان با استفاده از آنها در ورودی به ایجاد این حس پرداخت. می توان بخشی از ورودی را به چند گلدان سایز میانه یا یک گلدان سایز بزرگ در گوشه اختصاص داد. گیاهان در ورودی باعث افزایش انرژی مثبت و ایجاد حس تازگی می باشند. بهتر است از گل های متفاوت با گلدان های رنگارنگ مطابق با تم رنگی فضا برای افزایش حس طراوت استفاده گردد. عطر و بوی گیاهان طبیعی بر افزایش انرژی مثبت را در نظر بگیرید و سعی کنید از گیاهان آپارتمانی سایه دوست در این فضا بهره ببرید.

آویز لباس و جاکلیدی در ورودی

رخت آویز از مبلمان اصلی هر ورودی به شمار می رود. برای استفاده راحت هنگام ورود به خانه و آویز کردن لباس ها و برداشتن لباس هنگام خروج یک رخت آویز هر چند کوچک در ورودی احتیاج است. آویز لباس ها بعلاوه برای آویز کردن کیف ها هم مورد استفاده قرار میگیرند. بهتر است با استفاده از برچسب های دیواری بخشی از فضای پشت رخت آویز را طراحی کنید و بعد به نصب آویز لباس بپردازید.

بهتر است که برای منظم و تمیز بودن ورودی از آویزان کردن لباس های زیاد در این قسمت خودداری گردد اما اگر لباس های زیادی برای آویزان کردن دارید بهتر است از جا لباسی های کمدی در این فضا بهره ببرید. اگر از جا لباسی هایی با درب های کشویی بهره ببرید فضای کمتری را اشغال میکند و مزاحم رفت وآمد در فضاهای ورودی کوچک هم نیست.جاکلیدی هم عنصری است که به یاری انسان فراموش کار امروز می آید و باعث میگردد مکانی دائمی برای کلید ها و سوییچ خود داشته باشید.

عنصر قاب عکس، تابلو و… در ورودی

برای جلب توجه بیشتر بازدید نماینده های خانه خود می توانید از قاب عکس ها در ابعاد کوچک و میانه در فضای ورودی بهره ببرید. بعلاوه میتوانید دیوار را با تابلو های هنری، دیوارکوب و ساعت دیواری کمی آراسته تر کنید. ایده کلکسیون عکس های خانوادگی نیز در بدو ورود مهمانان باعث ایجاد پیش زمینه و آغاز بحث های جالبی می گردد.استفاده از شلف های دیواری نیز ایده مناسبی برای دکوراسیون بخش ورودی است چراکه میتوان با بخش بندی کردن آن ها به عنوان کتابخانه ای کوچک، محل قرار دادن گلدان های کوچک مثل کاکتوس، مجسمه ها و… علاوه بر کاربردی بودن به زیبایی فضا هم اضافه کرد.

عنصر فرش و کف سازی ورودی

برای اضافه کردن روح تازه به فضای ورودی می توان از فرش یا قالیچه ای با رنگ هایی مطابق یا متضاد با دکوراسیون کلی ورودی استفاده کرد. می توان با توجه به مبلمان موجود از انواع فرش های مستطیل، مربع و یا دایره استفاده کرد. استفاده از فرش را در فضای ورودی اهمیت خاص خود را دارد.

کف پوش های متفاوت ورودی می توانند باعث افزایش زیبایی این فضا و کاهش خسته نماینده بودن فضا شوند. یه طور مثال می توانید از محصولات مرمری در این بخش بهره ببرید که باعث کاهش کثیف بودن و افزایش زیبایی در فضا نیز می شوند.تصمیم گیری برای ایجاد فضایی کارآمد یا صرفا زیبا به سلیقه و نوع انتخاب شما مربوط می گردد اما اگر امکان عملکرد گرا بودن فضا فراهم است تمرکز خود را بر زیبایی و تاثیر گذاری فضا بگذارید. در دنیای امروز و در سبک مدرن طراحی سعی می گردد از همان بدو ورود با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب با ایجاد حس مکان و آرامش در افراد تا جایی که می گردد حس زیبایی بصری هم ایجاد نمایند. به طور کلی استفاده از سبک مورد نظر با تم رنگی مناسب و چیدمان عناصر و مبلمان میتوانید به برترین فضای ورودی خانه بین دوستان و آشنایان خود معروف شوید و باعث غافل گیری آنها شوید.

اگر جنس سقف، کف، کاغذ دیواری را متفاوت از فضاهای دیگر انتخاب کنید بر خاص بودن این فضا می افزاید. کوشش کنید در عین سادگی فضایی کاربردی، خاص، خلوت ایجاد کنید و خلاقیت و عملگردگرا بودن را جزو اساس چیدمان و انتخاب هایتان قرار دهید.

نتیجه گیری:

با رعایت این نکات شما می توانید فضای ورودی خانه خود را به طرزشگفت انگیزی مجذوب کننده و زیبا کنید و نظر وارد نمایندگان را جلب کنید.

منبع: هومتیک
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2110

به "همه چیز در خصوص دکوراسیون ورودی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص دکوراسیون ورودی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید