هشدار درباره احتمال آتش سوزی جنگل ها و آلاینده های جوی در سمنان

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع و افزایش آلاینده های جوی به دلیل وزش باد شدید و افزایش دما در استان وجود دارد.

هشدار درباره احتمال آتش سوزی جنگل ها و آلاینده های جوی در سمنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ایرج مصطفوی روز پنجشنبه 29 خرداد اضافه کرد: بر اساس تازه ترین تصاویر ماهواره ای و نقشه های پیش یابی، شرایط جوی چندروز آینده وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گرد و خاک، و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: وزش باد امروز و فردا در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه نواحی جنوبی و غربی با جهت غالب شرقی تا جنوب شرقی و از شنبه تا دوشنبه در غالب نقاط استان به ویژه نواحی مرکزی، جنوبی و شرقی با جهت غالب غربی تا جنوب غربی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش آلاینده های جوی، احتمال آتش سوزی جنگلها و مراتع و احتمال خسارت ناشی از باد شدید مهمترین هشدارهای هواشناسی در اثر این سامانه در استان است.

وی شرح داد: سامانه کنونی روز دوشنبه از استان سمنان خارج می شود و محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی به دلیل وزش باد شدید و همچنین دوری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان های درحال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی، پرهیز از روشن کردن آتش در نزدیکی مناطق جنگی و مراتع، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مصطفوی اضافه کرد: امروز در برخی ساعات افزایش ابر و در بعدازظهر در ارتفاعات احتمال بارش های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: دمای هوا در استان سمنان از امروز تا شنبه فرایند نسبی افزایشی و از یکشنبه تا دوشنبه فرایند نسبی کاهشی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشینه دمای هوای شهر سمنان از امروز تا شنبه به ترتیب 39، 40 و 41 و کمینه دمای این روزها نیز به ترتیب 27، 29 و 27 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1082

به "هشدار درباره احتمال آتش سوزی جنگل ها و آلاینده های جوی در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره احتمال آتش سوزی جنگل ها و آلاینده های جوی در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید